جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 آبان 1394     
آیا آنفولانزا خود به خود بهبود می‌یابد؟

باشگاه خبرنگاران: ایرج خسرو‌نیا متخصص داخلی با اشاره به آنفولانزای فصلی اظهار داشت: آنفولانزا یک بیماری مسری بوده که در اثر پخش‌شدن ویروس آن ‌در فضا و محیط کاری و همچنین با دست دادن فرد ‌بیمار با افراد سالم منتشر و شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: دوره‌ آنفولانزا در حدود 4 تا 10 روز است و کسی که واکسن آن را قبل از دچار شدن تزریق کند از شدت بیماری کاسته و با مصرف آنتی‌بیوتیک و استراحت ‌مطلق، سریع‌تر از فرد عادی سلامتی خود را خود باز می‌یابد.

این متخصص با بیان اینکه در سرماخوردگی فرد بیمار ‌خود به خود بهبود می‌شود، افزود: در آنفولانزا، بیماری فقط با استراحت و طی دوره خوب نمی‌شود و بلکه باید داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف و در بسیاری از موارد فرد بیمار پرهیز غذایی داشته باشد تا دردش التیام یابد.

‌خسرونیا ابراز داشت: سوزش چشم، بدن‌درد، سرفه، عطسه و ‌در مواردی تب از نشانه های آنفولانزا است و گلودرد نیز در مواردی ‌نادر فرد بیمار‌دچارش می‌شود.

وی ادامه داد: برای بهبود یافتن و رهایی  از این بیماری باید در مرحله اول خوب استراحت کنیم تا سیستم ایمنی بدن قوی شود و در کنار این کار خوردن مایعات گرم و میوه‌های حاوی ویتامین c به بهبود سریعتر فرد کمک شایانی می‌کند.

خسرونیا ‌در پایان گفت: فردی که به بیماری آنفولانزا دچار شده باید بهداشت فردی را کاملا رعایت کند تا ویروس‌ به دیگران منتقل نشود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: