جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 آبان 1394     
داعش خانه‌های طالبان را آتش زد


این کمیسیون در اعلامیه‌ای نوشته که این خانه‌های مسکونی در ولسوالی‌های "اچین" و "پچیراگام" ولایت ننگرهار به دلیل این که صاحبان آن‌ها با گروه طالبان همکاری می‌کنند، از سوی گروه داعش به آتش کشیده شده است.

کمیسیون در اعلامیه خود این امر را به اختلاف بین این دو گروه مسلح شورشی نسبت داده و از افزایش نقض حقوق بشر از جانب گروه داعش در ولایت ننگرهار ابراز نگرانی کرده است.

براساس این اعلامیه، داعش ۱۵ غیرنظامی شامل ۷ بزرگ قومی و ۸ فرد عادی از جمله یک کودک را به صورت "بی‎رحمانه‌ای" به قتل رسانده است.

کمیسیون حقوق بشر افزوده که گروه داعش در ولسوالی‌های اچین و نازیان چهار زندان شخصی دارد که در آن‌ها افراد را نگهداری می‌کند.

این نهاد حقوق بشری همچنین گزارش داده که داعش در سه ولسوالی اچین، کوت و ده‌بالا مانع آموزش بیش از ۲۷ هزار دانش‌آموزش و باعث آواره شدن ۲۲۱۷ خانواده شامل بیش ۱۴ هزار نفر شده است.

داعش خانه‌های طالبان را آتش زد
اعضای داعش زیر پای هر یک از اعضای دستگیر شده طالبان در ننگرهار بمب منفجر کردند

این نهاد از "افزایش نقض حقوق بشردوستانه به‌ویژه مختل شدن پروسه عادی آموزش و پرورش، دس‌ترسی به خدمات صحی، بی‌جاشدگی گسترده و تخریب سرپناه و کم‌بود وسایل معیشتی، موجودیت زندان‌های غیرقانونی و شخصی، کشته شدن افراد ملکی و بزرگان قومی" ابراز نگرانی کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از دولت و مجامع بین‌المللی خواسته که با چنین تخلفات حقوق بشری برخورد جدی کنند و "با شناسایی و تحقیق در زمینه برای دستگیری و محاکمه و مجازات ناقضان حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه تدابیر و اقدامات جدی، عملی و موثر را اتخاذ نمایند".

هنوز گروه طالبان و گروه داعش به انتشار این اعلامیه کمیسیون مستقل حقوق بشر واکنش نشان نداده‌اند.

پیشتر گروه داعش در ولایت ننگرهار تصاویر ویدئویی را منتشر کرده بود که در آن نشان می‌داد اعضای این گروه چند عضو اسیر گروه طالبان را مجبور می‌کنند که روی بمب بنشینند و بمب‌ها را زیر پای آن‌ها منفجر می‌کنند.

گروه طالبان به انتشار این تصاویر ویدئویی واکنش نشان داد و کشتار اعضای خود به دست اعضای داعش به این صورت را "غیرقابل تحمل" خواند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: