جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
کار آمد بودن شهرداری تهران در همه زمینه ها قابل تحسین است

به گزارش شهرداری نیوز، خسروی یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل برون سپاری برخی مسئولیت های شهر تهران و مدیریت یکپارچه در شهرداری تهران به کار آمد بودن شهرداری تهران در بسیاری از زمینه ها اشاره کرد.

خسروی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت:  با یک نگاه کلی به عملکرد شهرداری تهران در سالهای اخیر می توان به این نتیجه رسید که شهرداری تهران در بسیاری از زمینه ها توانسته موفق عمل کند، نگاه محله محور و محیط زیست مدارانه شهرداری تهران سبب شده که در ترسیم برنامه های آینده ، توسعه مترو و ناوگان حمل و نقل شهری و ساخت و سازهای جهادی را مدنظر قرار دهد.

خسروی در خصوص ضرورت نگاه ملی به مشکلات و مسائل شهر تهران گفت : شهر تهران یکی از شهر های پر جمعیت و با اهمیت در میان پایتخت های کشورهای اسلامی است و جای هیچ تردید نیست که تهران در میان سایر شهرهای ایران از جایگاه الگو برخوردار است. توجه به مشکلات شهر تهران و گام برداشتن برای رفع آن     می تواند شهرداری تهران را به موفقیت های شایان توجهی برساند. شهرداری در امر مدیریت شهر تهران توانسته موفق عمل کند و شهرهای دیگر نیز ضروری است که از الگوی توسعه انجام شده در تهران استفاده کنند.

وی افزود: در تهران جمعیتی بالغ بر 13 میلیون نفر وجود دارد و مدیریت چنین شهری کار ساده ای نیست. همچنین به دلیل وجود جمعیت زیاد، در مورد مسائل مربوط به عبور و مرور سختی های بسیاری در مناطق مختلف شهر تهران وجود دارد که بخشی از این مشکلات به دلیل نداشتن مبادی ورود و خروج مناسب در چهار گوشه شهر تهران است. در سالهای اخیر در مورد سامان دهی به خروجی های غرب و جنوب اقدامات موثری انجام شد و ورودی خروجی های شمال شهر نیز در حال بهبود است اما در بخش شرقی شهر هنوز مشکل وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص ضرورت خارج کردن انبارها از تهران بیان داشت: با توجه به مساله آلودگی هوای تهران یکی از معضلات ، وجود انبارها در داخل شهر تهران است. همین امر سبب می شود که تخلیه بارها در داخل شهر انجام شود که با کمی صرف وقت و بودجه می توان این انبارها را به بیرون شهر منتقل کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد : برای رسیدن به مدیریت یکپارچه در زمینه رفع معضل آلودگی هوای تهران ، بسیاری از مسئولیت های شهرداری باید برون سپاری شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: