جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 آبان 1394     
در اپرای عاشورا تک‌خوانی ندیدم

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و مشکلات تامین از خارج از کشور کارگروهی تشکیل شد تا هم ظرفیتهای داخلی را برای افزایش تولید بررسی کنند و هم نحوه تعرفه گذاری واردات را مشخص کنند.

  فارس: نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد صبح امروز چهارم آبان در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد.

* فیلم «محمد رسول الله» شانس زیادی در اسکار دارد

وی در پاسخ به سوال فارس پیرامون برنامه وزارت ارشاد برای موفقیت فیلم سینمایی «محمد رسول الله » در اسکار گفت: این فیلم از فیلم‌های فاخر و ارزشمند سینمای جمهوری اسلامی است که واجد تمان ویژگی های فنی هنری و سینمایی است و از قابلیت بسیار بالایی برای عزضه در سینماهای جهان و اکران در مجامع عمومی است که خوشبختانه برای معرفی به اسکار توسط وزارت ارشاد مورد انتخاب قرار گرفت. طبق قانون اسکار فیلمهایی که مهر سال قبل تا مهر سال بعد اکران شده باشد می تواند ارایه شود.

سخنگوی ارشاد ادامه داد: این فیلم چه از نظر داستان قصه چه عوامل و کارگردان که تیم جهانی هستند و شانسی بیشتر نسبت به دیگر فیلمها خواهد داشت.

*تشکیل کارگروهی برای بررسی تعرفه واردات کاغذ

نوش آبادی در پاسخ به سئوال دم فارس درباره برنامه وزارت ارشاد پیرامون افزایش تعرفه واردات کاغذ افزود: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و مشکلات تامین از خارج از کشور کارگروهی تشکیل شده تا هم ظرفیتهای داخلی را برای افزایش تولید بررسی کنند و هم نحوه تعرفه گذاری واردات را مشخص کنند تا جامعه مطبوعاتی ما بیش از آسیب نبیند.

نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در این نشست درباره قیام امام حسین (ع) گفت: مکتب عاشورا مکتب انسان سازی است. عاشورا مکتب ازادگی هدایت رشد و تعالی فرهنگی است.

*برگزاری هفته پدافند غیرعامل با شعار مصون‌سازی کشور

وی درباره هفته پدافند غیر عامل و با توجه به اینکه وظیفه آن بر عهده در دستگاه فرهنگی نهاده شده گفت: هفته پدافند غیر عامل با شعار مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت از ٥ تا ١٠ آبان در سراسر کشور برگزار می شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری خود از جمله کتاب فیلم نمایش مطبوعات و... در این هفته مشارکت دارد.

* در اپرای عاشورا تک‌خوانی ندیدم/ این یک تعزیه مدرن بود

سخنگوی ارشاد درباره فیلم منتشرشده از اپرای عاشورا گفت: اجرای این برنامه هنری برای تعظیم و بزرگداشت قیام امام حسین (ع) کار قابل تقدیری است. این اپرا با به کارگیری هنرمندان توانمند و نثر از متون قدیمی کار ارزشمندی به شمار می رود که در بسیاری از کشورهای اسلامی قابل ارائه است.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: اینکه کسانی بتوانند قیام امام حسین (ع) اینطور هنرمندانه به تصویر بکشند، کار خیلی خوبی است. و اگر ضعفی وجود دارد، می بایست هنرمندانه آن را تذکر داد .

نوش آبادی در همین زمینه افزود: اگر در پشت صحنه در حال تست صدا و یا در حال اجرا از نمایی نزدیک تصویری به صورت هدف دار ضبط شود، برای این است که این کار فرهنگی را زیر سوال ببرند؛ در حالی که بنده و وزیر ارشاد در اجرای اپرا حضور داشتیم و اتفاقی مبنی بر تکخوانی خانم و یا حاشیه هایی که در مورد پوشش افراد مطرح می شد، نبوده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم اپرای عاشورا با یک روش هنرمندانه یک تعزیه خوانی مدرن بوده است، افزود: هر اندیشه و یا هر اعتقادی اگر در قالب هنر بیاید ماندگار می شود و راز و رمز ماندگاری عاشورا در همین ارتباط است.

پس از این سخنان یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری مدعی شد در آن اجرا حضور داشته تک خوانی صورت گرفته و حتی فیلمی در این راستا دارم.

 

*هیچ خواننده‌ای ممنوع الکار نشده است

وی همچنین درباره لیست خوانندگان ممنوع الکار گفت: وزارت ارشاد و دفتر موسیقی لیستی از هنرمندان ممنوع الکار منتشر نکرده است. این موضوع صحت ندارد برخی سایتها لیستی را منتشر کرده اند که از سوی ارشاد تکذیب می شود. طبق ضوابط با هر فرد هنجار شکن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. این فهرست برای دفتر موسیقی نیست

و ما خواننده ممنوع الکار داخلی نداریم. اگر شائبه همکاری افرادی با شبکه های خارج پدید آید با آنها برخورد خواهد شد.

اگر دیگران صوت و تصویر را به شبکه های ارسال کرده باشند و مشخص شود قصدی نداشته اند آنها می‌توانند تعهد به اصلاح رفتار دهند. از سویی هم قانون روشن است.

*«9دی»، «وطن امروز» و «چشم انداز ایران» به دادگاه رفتند

سخنگوی ارشاد درباره پرونده سه روزنامه و مجله گفت: 9دی، وطن امروز و ماهنامه چشم انداز ایران تذکر گرفتند و پرونده شان برای مراحل قانونی به دادگاه ارجاع شد و  تخلف این سه نشریه محرز شده است. فعلا تشخیص نظارت بر لغو امتیاز نشریه ای نبوده و به نظر نمی اید لغو پروانه این نشریات در دستور هیات نظارت بر مطبوعات باشد.

*اختلاف در تدوین شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌ها با نیروی انتظامی

وی درباره تدوین شیوه نامه برگزاری کنسرت‌ها با نیروی انتظامی گفت: پیش نویس این همکاری در قالب شیوه نامه نوشته شده و در حال پیگیری است اما اختلاف مفاد برخی بندها و فصل ها کمی کار را عقب انداخته است. ما منتظر نهایی شدن آن هستیم.

*نشست تهیه کننده و کارگردان رستاخیر با وزیر ارشاد

وی درباره سرانجام فیلم «رستاخیر» نیز گفت: کارگردان و تهیه کننده فیلم نشستی با وزیر ارشاد داشتند که در آن نشست رییس سازمان سینمایی هم حضور داشت. قرار شد تمهیداتی اندیشیده شود که حقوق مادی و معنوی فیلم تامین شودتا ضرری متوجه تولیدکنندگان و سازندگان نشود و به تدریج به رفع اشکالات اقدام کنیم تا فیلم با انجام اصلاحات در اینده اکران شود. کلیت فیلم مشکلی ندارد امیدواریم با یک اقدام هنرمندانه مثل افکت نور مشکل را حل کنیم. در نهایت تصمیم به اکران فیلم داریم چراکه حبس این فیلم که سرمایه هنری است درست نیست

* توضیحات سخنگوی ارشاد درباره همراهان ایوبی در ایتالیا

 نوش آبادی درباره همراهی فردی که خانواده اش با انقلاب زاویه دارند با رییس سازمان سینمایی در سفر اخیرش به ایتالیا گفت: اینکه فردی وابسته است یا برخی بستگان او با انقلاب زاویه دارند یا پدر و برادرشان در برخی حوادث پس از انقلاب همکاری داشته‌اند دلیلی به انتساب این فرد به آنها نیست. به صرف اینکه او از خانواده بوده نباید آن فرد را محکوم کنیم. اگر فرد رفتارهای خلاف شئونات ملی و اسلامی دارد موضوعش متفاوت است اما درباره این شخص اینطور نبوده و تیم همراه رییس سازمان سینمایی حرفه ای و از مسئولان فارابی و سازمان سینمایی بوده‌اند.

*کانال‌های غیراخلاقی تلگرام با درخواست ایران مسدود شد اما تداوم نداشت

نوش ابادی درباره موضوع فیلتر تلگرام که این روزها مطرح شده گفت: بطور کلی استفاده از شبکه های اجتماعی در صورتی که برای جامعه مفید و مجاز باشد و آمیخته با با مسایل ضد فرهنگی نباشد دولت همکاری می‌کند و تاکنون اینگونه بوده است و دولت اقدامی برای فیلتر شبکه های اجتماعی در دولت نداشتیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان جمهوری اسلامی چندین بار به مسئولان شبکه تلگرام تذکر داده اندتا کانالهای غیر اخلاقی شبکه مسدود شود این خاسته مدتی براورده شد و شاهد این اقدام بودیم و مدتی کانالهای غیر اخلاقی مسدود شد اما متاسفانه تداوم پیدا نکرد و ما باز تذکر دادیم اگر اجرا ادامه نیابد ناچاریم تصمیم جدی بگیریم هرچند که سرورهای آنها دست ما نیست و باید با انها در ارتباط باشیم. و باز هم هشدار می دهیم ولی این اختلال تلگرام ربطی به فیلتر از سوی مسئولان دولتی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: اصولا فیلتر شبکه های اجتماعی خارج از اختیارات ارشاد است. به هرحال ما تدابیری را می اندیشیم و در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه سایتها رصد می‌شود و به دولت پیرامون برخورد با سایتها که حریمها را رعایت نمی‌کنند مواردی را مطرح می‌کنیم. ما به حریم خصوصی مردم احترام می‌گذاریم همچنین به حقوق شهروندی، اما اجازه رفتارهای ضد فرهنگی را نمی دهیم. محتوای سایتهای مروج بی بند و باری کاملا رصد می شود و با افرادی مه بخواهند فضای جامعه را مسموم کنند برخورد مطابق مقررات می شود.

* عنوان فجر بر بخش بین الملل می‌ماند

نوش ابادی در خصوص تکلیف جداسازی بخش بین الملل و داخلی جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر که یک جشنواره است و در دو بخش برگزار می شود. همیشه این جشنواره با هم دو بخشش را برگزار می کرد اما با توجه به مشکلات تصمیم گرفته شد با همان عنوان فجر در دو فاصله زمانی برگزار می شود تغییری در سیاست ها هدف و برنامه ها نخواهد بود عنوان بخش بین الملل هم همان جشنواره فیلم فجر است

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: