جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 آبان 1394     
مقابله با رانت‌خواری در سینما به تعویق افتاد!

باشگاه خبرنگاران: سید ضیاء هاشمی تهیه‌کننده سینما در خصوص ورود تهیه‌کنندگان نا‌آشنا با مقوله سینما گفت: اگر سرمایه‌گذار فقط به صرف سرمایه‌گذاری وارد سینما شود، هیچ مشکلی ندارد و روی کیفیت فیلم تأثیر نمی‌گذارد اما اگر بحث رانت، گرفتن نقش و شرایط ویژه به میان آید سینما درگیر مشکل خواهد شد.

وی افزود: ورود سرمایه‌گذاران بی‌ربط به مقوله سینما بیشتر در سینمای جدید اتفاق افتاده و در سینمای حرفه‌ای به جز موارد استثناء و انگشت شمار  با آن برخورد نخواهیم کرد.

وی افزود: جدیداً در سینمای غیر‌حرفه‌ای و برخی از فیلم‌ها تشکلاتی برای جذب افرادی که علاقه‌مند به سینما هستند، به وجود می‌آید و از این راه از آن‌ها سوء استفاده می‌شود که فاجعه‌بار است و باید با جدیت با آن‌ها برخورد کنیم.

هاشمی اظهار داشت: بیشتر مشکلات سینما یعنی ورود غیرحرفه‌ای، در صنف تهیه‌کنندگان به وجود می‌آید که إن ‌شاء ‌الله سال آینده برای جلوگیری از بروز معضلات متعدد در سینما تدابیری اندیشیده و اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: البته غیر از صنف تهیه‌کنندگان در صنف کارگردانان نیز مشکلاتی وجود دارد. به عنوان نمونه ورود کارگردانان کم‌تجربه به این عرصه بسیار ساده شده و به راحتی پروانه ساخت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که در این زمینه نیز باید اقداماتی در جهت آکادمیک شدن و تأیید صلاحیت ورود کارگردانان انجام شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوایل سال آینده، قرار شده پالایشی اساسی در سینما به خصوص صنف تهیه‌کنندگان انجام دهیم و به طور جدی با برخی از بی‌برنامگی‌ها، رانت‌خواری و... که باعث عقب‌گرد سینما شده مبارزه و مقابله کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: