جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 آبان 1394     
شست و شوی روزانه مخازن پسماند موجب ترافیک می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه شست و شوی مخازن پسماند در نیمه دوم سال هر 6 روز یک بار انجام می شود، گفت: متاسفانه شهروندان در هر ساعتی از شبانه روز زباله خود را داخل مخازن می گذارند و به همین دلیل از نظر زمانی برای شست و شوی آنها با مشکل مواجه می شویم.البته اگر مخزنی بیش از حد معمول کثیف شود پیمانکاران موظفند شست و شوی ویژه و خارج از برنامه زمانی انجام دهند.

حسین جعفری در خصوص شست و شوی مخازن زباله در شهر تهران گفت: شست و شوی مخازن زباله باید زمانی انجام شود که مخازن خالی باشد، چراکه در تمام ساعات شبانه روز اکثرا مخازن پر هستند .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره شست و شوی مخازن در ماه ها و فصلی های مختلف سال افزود: در 6 ماهه اول سال که هوا گرم است، شست و شوی مخازن پسماند هر 5 روز یک بار و در 6 ماهه دوم سال 6 روز یک بار انجام می شود. این در حالیست که اگر هر روز مخازن شسته شوند با مشکل ترافیک درون شهری در خیابان و کوچه ها و معابر روبرو می شویم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مخازن در محلات و مناطق 22گانه به موقع تمیز و شسته نمی شوند، اظهار کرد: متاسفانه شهروندان هر ساعتی که بخواهند زباله خود را داخل مخازن می گذارند و به همین دلیل از نظر زمانی برای شست و شوی آنها با مشکل مواجه می شویم. ضمن اینکه در صورت کم کاری پیمانکاران در این خصوص با آنها برخورد می شود.

جعفری با تاکید بر اینکه پیمانکاران وظیفه دارند که اگر مخزنی بیش از حد نرمال کثیف بوده و بو می دهد شستشوی ویژه ای را در این باره انجام دهند، افزود: اگر زباله در کیسه های در بسته گذاشته شود، شیرابه از آن خارج نشده و در نتیجه مخزن را نیز آلوده نمی کند، اما بخش قابل توجهی از این موضوع به شهروندان ارتباط پیدا می کند که اگر زباله را رطوبت گیری کرده و درون کیسه در بسته قرار دهند، مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهروندانی که زباله خود را به داخل مخازن پرت می کنند کیسه پلاستیکی در اثر اصابت با بدنه مخزن پاره می شود، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر برخی شهروندان نیز زباله را بدون کیسه داخل مخازن می اندازد که در جمع آوری آن نیز با مشکل مواجه می شویم.لذا همکاری مردم برای داشتن شهری تمیزتر بسیار حایز اهمیت است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: