جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 آبان 1394     
عوارض جدی استفاده از تبلت

باشگاه خبرنگاران: نشریه انگلیسی دیلی میل همچنین تصاویر تکان دهنده ای را از کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ سال منتشر کرده است که نشان می دهد به دلیل اعتیاد به استفاده از تلفن های هوشمند، گوژ پشت شده اند و ستون فقرات آنها به طرز غیر عادی انحنا پیدا کرده است.
 
براساس این گزارش، یک فیزیوتراپیست برجسته استرالیایی هشدار داده است که ‘گردن پیامکی’ -وضعیتی که اغلب به دلیل خم شدن چند ساعته سر روی تلفن و تبلت ایجاد می شود- در حال تبدیل شدن به یک همه گیری (اپیدمی) است.
 
عوارض جدی استفاده از تبلت
دکتر ‘جیمز کارتر’ بروز تشویش و اضطراب و آسیب دیدن ستون فقرات را از نتایج وضعیت گردن پیامکی برشمرد.
 
وی با اشاره به افزایش نگران کننده شمار بیماران مبتلا به این وضعیت در طی چند سال گذشته گفت: ۵۰ درصد این بیماران دانش آموزان دبیرستانی هستند.
 
در یکی از تصاویر دیلی میل درباره عوارض استفاده زیاد از تبلت در کودکان و نوجوانان، گردن یک بیمار هفت ساله دیده می شود که به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه به وضعیت گردن پیامکی مبتلا شده است و تصویر بعدی وضعیت گردن این بیمار بعد از درمان نشان داده شده است.
 
به گفته محققان،کاربران تلفن همراه به طور متوسط روزی چهار ساعت به تلفن همراه خود خیره می شوند که منجر به بیش از یکهزار و ۴۰۰ ساعت فشار مضاعف بر ستون مهره های ناحیه گردن در طول یک سال می شود.
 
وضعیتی که انسان در هنگام خیره شدن به تلفن دارد، باعث سایش بیش از حد می شود که در نهایت برای تصحیح آن به عمل جراحی نیاز خواهد بود.
 
پزشکان معتقدند که بر اثر خم شدن مکرر سر، ستون فقرات تا بیش از چهار سانتی متر تغییر می کند، هر چند این آسیب را می توان در نوجوانان با ورزش منظم و اتخاذ یک شیوه زندگی طبیعی و سالم به حداقل رساند.
 
تغییرات عاطفی و رفتاری و نیز کشیدگی ستون فقرات و ساقه مغز که بر تنفس، ضربان قلب و فشار خون تاثیر می گذارد، از دیگر عوارض استفاده زیاد کودکان و نوجوانان از تلفن های هوشمند و تبلت است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: