جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 آبان 1394     
مهم ترین مقوله در بحث ایمنی راه و حمل و نقل ،فرهنگ سازی و آموزش است

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،رئیس اداره ایمنی وترافیک وحریم راه های اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین موقعیت ارتباطی یازده استان کشور و پایتخت را برقرارمی کند و از این رو از استان های مهم در صنعت حمل و نقل برون شهری محسوب می شود.

پورهاشم افزود: این استان علی رغم کوچک بودن از لحاظ مساحت ، باوجود آزادراه های مهم مثل قزوین-تبریز،قزوین-رشت،قزوین-زنجان،نقش مهمی رادر صنعت حمل ونقل ایفا می کند.

وی با بیان اینکه هر ساله ازسوی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای اعتباراتی به اداره ایمنی حمل ونقل اختصاص داده می شود،تصریح کرد:هرساله اقدامات زیادی در زمینه بهبود وضعیت ایمنی حمل ونقل جاده ای انجام می شود که می توان به تجدید ومرمت خط کشی راه ها،تعمیر ونصب حفاظ وسیستم هایی که وضعیت و اتفاقاتی مثل تصادفات وحوادث راه را به صورت به روزرسانی شده ودائم نگهداری می کننداشاره کرد.

وی گفت:در بحث مدیریت ایمنی حمل ونقل علی رغم راه های خوبی که در استان ساخته شده،آموزش به رانندگان بسیار اهمیت دارد و مهم ترین مقوله در بحث ایمنی راه و حمل ونقل ،فرهنگ سازی و آموزش است.

پورهاشم گفت:زمانیکه حوادث مهم یا تصادفات خاصی رخ می دهد و بیشتر در مواقعی که تعطیلات پیش رو هستند،جلسات هماهنگی بین دستگاه های استان صورت می گیرد وجلسه کمیته ایمنی راه های استان بدین منظور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین دستگاه های استان وجود دارد عنوان کردیکی از اقدامات خوبی که از سال گذشته در استان قزوین آغاز شده بحث جایگزین کردن گارد ریل های لوکوژمیانی با نیوجرسی است که در سال گذشته تقریبا در 20 کیلومتر از مسیر کنار گذر قزوین-زنجان این پروژه انجام شده وامسال هم حد فاصل قزوین به سمت آبیک این برنامه اجرایی خواهد شد.

همچنین پورهاشم از هموطنان خواستبا توجه به آغاز فصل سرما سرعت مجاز را رعایت کرده و وسایل ایمنی خودرو را به همراه داشته تا در مسیر،بخصوص مسیرهای کوهستانی دچار مشکل نشوند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: