جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 آبان 1394     
رژیم غذایی مخصوص مقابله با عوارض یائسگی

 

باشگاه خبرنگاران: کارشناسان به بانوان میانسال که در آستانه یائسگی و یا در اوایل دوران یائسگی قرار دارند و به خاطر تغییرات هورمونی با اختلالات سلامتی مواجه شده‌اند توصیه می‌کنند از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند تا کمتر دچار عوارض ناشی از این تغییرات هورمونی شوند. 
 
گفتنی است، بر اساس تحقیقات زنان در دوران یائسگی دچار افزایش وزن می‌شوند بدین جهت خوردن غذاهایی چون ماهی، مرغ و نیز پروتئین سویا می‌تواند وزن آنها را در حالت متعادل نگه دارد. 
 
غذاهای حاوی پروتئین سویا همچنین می‌تواند سبب کاهش گر گرفتگی شده و سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان شود.
 
مصرف انواع کلم‌ها از جمله بروکلی، کلم پیچ،‌ کلم بروکسل و گل کلم نیز می‌تواند با افزایش سطح هورمون استروژن مقابله کرده مانع از خطرابتلا به سرطان سینه در بانوان شود.
 
خوردن غلات سبوس‌دار چون جوی چاودار و برنج قهوه‌ای نیز می‌تواند با مشکلاتی چون احساس اضطراب و افسردگی در زنان در این برهه زمانی مقابله کند. 
 
کارشناسان برای جلوگیری از احساس گر گرفتگی به بانوان توصیه می‌کنند از غذاهای تند و پر ادویه در رژیم غذایی خود استفاده کنند و نیز از خوردن غذاهای پرچرب و پر روغن چون سیب زمینی سرخ کرده و بستنی به دلیل تشدید علائم جدا پرهیز کنند. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: