جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مهر 1394     
چرا فلسطینیان زمین شان را فروختند؟!

 

سرویس مقاومت فردا؛ برخي اين گونه مي گويند: «ملت فلسطين، خود سرزمينشان را به يهوديان فروختند، پس چرا از ما مي خواهند سرزميني را آزاد كنيم كه فروخته شده  و پول آن هم گرفته شده است؟!»
 
متأسفانه، اين سؤال بارها در كشورهاي اسلامي مطرح شده است. مي توان گفت كساني كه اين سؤال را مطرح مي كنند اطلاعات كافي از تاريخ فلسطين مخصوصا در نيمه اول قرن بيستم ميلادي ندارند. 
 
در اين مقاله به چند حقيقت تاريخي اشاره خواهيم كرد كه هر خواننده منصفي پس از خواندن آن مي فهمد كه اين شايعه بزرگ باعث ظلم در حق مردم فلسطين شده است. 
 
1- پس از پايان يافتن جنگ جهاني دوم فلسطين تحت استعمار انگليس قرار گرفت.
 
2- در تاريخ 2/11/1917م پيمان نامه مشهور بالفور صادر شد. در اين پيمان نامه وزير امور خارجه انگلستان در مقابل يهوديان متعهد شد كه كشور انگلستان يك سرزمين ملي براي يهوديان در فلسطين ايجاد خواهد كرد.
 
3- پس از اين واقعه، سازمان هاي صهيونيستي تمام يهوديان جهان را با روش هاي مختلف و با كمك گرفتن از كشورهاي غربي مخصوصا انگلستان، براي مهاجرت به فلسطين تشويق كردند.
 
4- مردم فلسطين در اين زمان مقاومت خود را بر عليه استعمار و ضد مهاجرت يهوديان آغاز كرده، چند بار انقلاب كردند، و بسياري از مردم فلسطين در اين انقلاب ها به شهادت رسيدند.
 
5- هم زمان، علماي فلسطين به صورت جدي به مخالفت با فروش زمين پرداختند. و در فتوايي مشهور اعلام كردند: «فروش حتي يك وجب از زمين هاي  فلسطين به يهوديان حرام است، و فروشنده و دلالي كه فروش زمين به يهوديان را حلال بداند، مرتد و از زمره مسلمانان خارج است، و جايز نيست در گورستان مسلمانان دفن شود.»
 
6- در طول حدود پنجاه سال سازمان هاي صهيونيستي با تهديد و اغواگري و با تلاش فراوان و نيز با كمك نا محدود حكومت استعماري، بخش ناچيزي از زمين هاي فلسطينيان را از آنان گرفتند، کل زمين¬های كه قبل از جنگ اشغال فلسطين در سال 1948م در اختيار يهوديان قرار گرفته بود (مرجع 3) كمتر از 6.6% از قرار زير است: 
 
1.55% در دوران دولت عثماني و آغاز حكومت نظامي انگلستان بر فلسطين.
0.64% به واسطه ي اجاره نماينده انگلستان به يهوديان.
1.2% به صورت واگذاري حكومت نظامي بريتانيا به يهوديان.
2.31% به صورت خريد از مالكان بزرگي كه غير فلسطيني بودند.
0.96% خريد از مالكان بزرگ فلسطيني.
 
همان گونه كه واضح است در حد بسيار كمي از زمين هاي فلسطين توسط خود فلسطينيان آن هم تنها مالكان فلسطيني به يهوديان فروخته شده است.
 
7- در تاريخ 15/05/1948م استعمار انگليس از فلسطين خارج شد، و هم زمان يهوديان استقلال دولتشان را به صورت رسمي اعلام كردند. با توجه به اينكه تمام تسليحات و تجهيزات كه در اختيار استعمار بود به يهوديان واگذار شد، آنان به شهرها و روستاهاي فلسطين كه غير مسلح و بدون پشتوانه نظامی بودند حمله كردند، و با كشتاري فجيع 78% از سرزمين فلسطين را اشغال كردند. و در سال 1967م در جنگ شش روزه بقيه سرزمين فلسطين را غصب كردند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: