جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مهر 1394     
واکنش داورزنی به قهر کردن کواچ

فارس: محمدرضا داورزنی درمورد اینکه اعلام کرده بود پیش از شروع لیگ برتر تکلیف تیم ملی و سرمربی آن را مشخص خواهد کرد، اظهار داشت: هفته اول لیگ امروز برگزار می‌شود و ما از کواچ خواسته‌ایم که تا روز سه‌شنبه هفته آینده خود را به ایران برساند تا بتوانیم به صورت حضوری با وی صحبت کنیم. تمام تصمیم‌هایی که اتخاذ خواهد شد به جلسه با کواچ مربوط می‌شود.

وی درمورد جلساتی که با کارشناسان، اهالی رسانه و پیشکسوتان برگزار کرد، عنوان کرد: جلسات بسیار خوبی بود و با بیش از 40 نفر از اهالی والیبال صحبت کردیم و هرکسی نقطه نظر خاص خودش را داشت؛ وقتی شرایط اینگونه می‌شود و هرکسی از زاویه خودش به موضوع نگاه می‌کند باید خیلی دقیق صحبت ها را گوش کرده و نتیجه‌گیری کرد.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: اینکه کادر فنی ضعف داشته را همه قبول داشتند، اما درمورد چگونگی بهبود وضعیت هم نظرات متفاوتی مطرح شد. خیلی‌ها می‌گفتند که باید جابجایی در کادر فنی صورت بگیرد، اما برخی دیگر می‌گفتند با توجه به اینکه 45 روز تا شروع مسابقات انتخابی المپیک در اختیار داریم باید نوع دیگری به موضوع نگاه شود.

داورزنی با بیان اینکه باید بررسی کنیم که چه کسی می‌تواند به تیم ملی کمک کند، عنوان کرد: بزرگترین ایراد تیم ملی مربوط به وضعیت تمرینات، اوضاع روحی و روانی بازیکنان و مسائل اینچنینی است که باید در جلسه رودررو با کواچ درمورد آنها به صورت دقیق صحبت شود.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود ولاسکو اصرار دارد که سیچلو هدایت ایران را برعهده بگیرد، تصریح کرد: ولاسکو با چه کسی صحبت کرده است؟ در فدراسیون والیبال کسی که درمورد ماندن و رفتن و شاید انتخاب جایگزین برای کواچ تصمیم می‌گیرد من هستم که من هم اخیراً هیچ صحبت یا ارتباطی با ولاسکو نداشتم. اصلاً سوال این است که چرا ولاسکو باید اصرار داشته باشد که سیچلو به ایران بیاید؟ برخی‌ها هر حرفی به ذهن‌شان می‌رسد بیان می‌کنند و علت این موضوع را نمی‌دانم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به شایعه‌هایی که اخیراً مطرح شده است، گفت: برخی‌ها گفتند که من به صورت تلفنی با کواچ صحبت کردم و او قهر و تلفن را روی من قطع کرده است که باید بگویم متاسفانه آقایان توهمات خود را بیان کرده‌اند. برخی‌های دیگر صحبت از آمدن آناستازی می‌کردند، اما واقعاً هدف از طرح این مسائل چیست؟

داورزنی با بیان اینکه توانمندی بالای سیچلو بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که سیچلو چقدر توانمندی دارد، اما اینکه بگویند ولاسکو فشار آورده است تا فدراسیون ایران وی را انتخاب کند، صحبت جدیدی نیست. ما باید روالی منطقی را طی کنیم و بعد از جلسه با کواچ می‌توانیم نظر نهایی خود را اعلام کنیم. برای گرفتن هر تصمیمی باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و اعتقاد دارم که برخی‌ها بیخودی به این موضوع می‌پردازند، در حالی که نظر من این است که باید به فدراسیون آرامش داد تا بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر زمانی را برای تصمیم‌گیری نهایی درمورد تیم ملی اعلام نمی‌کنم، گفت: ماندن یا رفتن کواچ بستگی به گزینه‌هایی دارد که شاید بخواهند جایگزین وی شوند؛ باید به فکر جایگزین‌های احتمالی هم بود و دید که چه شرایطی دارد. باید گزینه‌ها به گونه‌ای باشند که بتوانند وضعیت تیم ملی را بهبود بخشند که با توجه به تمام این شرایط ممکن است زمان کمتر یا بیشتری برای اعلام نظر نهایی صرف شود، اما در مقابل می‌توانیم با خیال راحت‌تر انتخاب بهتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به شرایط تیم ملی والیبال نوجوانان - جوانان برای حضور در لیگ برتر، اظهار داشت: ارتعاشات اسپانسر تیم ملی والیبال نوجوانان بود نه اسپانسر 16 بازیکن! آیا منطقی است که ما تیمی را تشکیل دهیم و هر سال به رده‌های بالاتر بیاوریم یا اینکه بهتر است در مرحله‌ای که شناخت وجود ندارد اردو تشکیل دهیم و در نهایت اسپانسر انتخاب کنیم و تیم را برای حضور در مسابقات بین‌المللی آماده کنیم؟

داورزنی ادامه داد: نظری وجود داشت که همین تیم نوجوانان حفظ شود، اما اگر این اتفاق رخ می داد دیگر انگیزه‌ای برای رقابت بین سایر بازیکنان رده نوجوانان و جوانان باقی نمی‌ماند، چون بازیکنان تیم ملی انتخاب شده‌اند و جایگاهشان ثابت است. ما ترجیح می‌دهیم که بازیکنان این رده‌ها در باشگاه بازی کنند و جنگندگی برای حضور در تیم ملی ادامه داشته باشد.

وی گفت: سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نمی‌شود، پس باید تیمی را بسازیم که برای مسابقات سال 96 آماده شود. هنوز فرصت داریم تا یک تیم نوجوانان تشکیل دهیم و اسپانسرش را انتخاب کنیم؛ با این شرایط فرصت جنگیدن به سایر بازیکنان هم داده می‌شود. از مربیان تیم‌های لیگ برتری هم می خواهم که فرصت بازی کردن را به بازیکنان رده‌های نوجوانان و جوانان هم بدهند.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه اظهارنظرهای عجیبی مطرح می‌شود، عنوان کرد: دنبال نسل نوجوان جدیدی برای والیبال هستیم و دست از استعدادیابی برنمی‌داریم. اینکه می‌گویند فدراسیون به تیم‌های پایه توجهی ندارد نشان می‌دهد که برخی‌ها شناخت درستی ندارند و اظهارنظرهای غیرمنطقی می‌کنند. سیاست کلی ما شناسایی نسل جدید در رده نوجوانان است تا هر سال بتوانیم نوجوانان جدیدی را به والیبال کشور تزریق کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: