جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 مهر 1394     
بازدید هیات ژاپنی از پروژه های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، پیرو تفاهم نامه میان دولت ایران و ژاپن در خصوص خطرات ناشی از فلز سنگین جیوه بر محیط زیست، هماهنگی های لازم در خصو ص بازدید هیات ژاپنی از پروژه های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند واقع در آرادکوه بعمل آمد.

به منظور بررسی خطرات ناشی از فلز سنگین جیوه بر محیط زیست وبا عنایت به تفاهم نامه میان دولت ایران و ژاپن تحت عنوان کنوانسیون میناماتا، کارشناسان ژاپنی ضمن برگزاری نشست تخصصی با کارشناسان این سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در خصوص مدیریت پسماندهای جیوه ای و راهکارهای اجرایی آن در مدیریت پسماند تهران به بحث و تبادل نظر پرداختند.

با توجه به مفاد موجود در این کنوانسیون استفاده از این فلز سنگین ، ترکیبات و محصولات آن در باتری‌ها، سوییچ‌ها، لامپ‌های فلورسنت، صابون‌ها و مواد آرایشی و ... ممنوع بوده و کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران مکلفند تا استفاده از جیوه و ترکیبات آن را در صنایع مختلف کاهش داده و تا سال 2020 میلادی به طور کامل حذف کنند.

پیشگیری از اثرات زیانبار فلز جیوه بر محیط زیست شامل ورود به آبهای زیرزمینی و چرخه غذایی بخشی از مفاد کنوانسیون مینا ماتا بوده که بر همین اساس،کارشناسان ژاپنی طی بازدید ی که از پروژه های زیست محیطی مدیریت پسماند در مجتمع آرادکوه بعمل آوردند و مذاکرات انجام شده، راهکارهای حذف جیوه از پسماند شهر تهران را بررسی نموده و هماهنگی های لازم جهت ارائه نتایج بازدید و مذاکرات بعمل آمده در این زمینه را با سازمان مدیریت پسماند انجام دادند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: