جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مهر 1394     
ادعای یک هکردرهک ایمیل شخصی مدیرسیا

ایسنا:  سازمان سیا اعلام کرده که این مساله را به مقام های بالاتر ارجاع داده اما رسما آن را تایید نکرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، این هکر در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک پست خود را یک دانش آموز دبیرستانی معرفی کرده که مخالف مواضع آمریکا در سیاست خارجی است و از حامیان فلسطینی ها است. وی در حساب توییتری خود فهرستی از ایمیل ها و فایل های به دست آمده از هک ایمیل شخصی "جان برنان"، مدیر سیا را منتشر کرده است.

این هکر همچنین مدعی شده که حساب "Comcast" متعلق به "جه جانسون"، وزیر امنیت کشور را هک کرده و اطلاعات شخصی وی را منتشر می کند.

در یکی از اسناد منتشر شده از هک ایمیل شخصی برنان اطلاعات گسترده متعلق به مقام های ارشد اطلاعاتی که برخی از آنها از اعضای امنیت اجتماعی دولت واشنگتن هستند،‌ مشاهده می شود.

هنوز مشخص نیست که چرا مدیر سیا باید چنین اطلاعات و اسنادی را در ایمیل شخصی خود داشته باشد. براساس اطلاعات موجود، تاریخ این اسناد به 2009 و قبل از آن بازمی گردد.

زمانیکه افراد به کاخ سفید یا سایر تاسیسات امنیتی در امریکا می روند،‌ باید شماره امنیت اجتماعی خود را بدهند. برنان زمانیکه مشاور مقابله با تروریسم باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا بود، می بایست فهرستی از این شماره ها در اختیار وی گذاشته باشد. مشاوران امنیتی آمریکا نباید این شماره ها را ایمیل کنند چرا که برخی از شرکت ها نرم افزاری دارند که به صورت خودکار ایمیلی را که کاراکترهایی با فرمت شماره های امنیت اجتماعی داشته باشند رهگیری و مسدود می کنند.

این هکر به نیویورک پست گفت، به نسخه برنامه ای که برنان از آن برای پاکسازی شماره های امنیتی استفاده می کند، دسترسی یافته است. این سند که میلیون ها نسخه از آن سال گذشته میلادی توسط هکرهای مرتبط با چین از دفتر پشتیبانی دولت آمریکا به سرقت رفت، حاوی اطلاعاتی از مشاغل،‌ تماس های خارجی، مالی و سایر اطلاعات حساس است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: