جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مهر 1394     
اجرای موفقیت آمیز بخش شبانه رزمایش محرم

 

خبرگزاری میزان: مرحله نهایی رزمایش مشترک نیرو‌های زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «محرم» در منطقه غرب و شمال‌غرب از دیروز(دوشنبه) آغاز شد.

 در مرحله نخست این رزمایش نیروی زمینی عملیات های هلی برن، پهپادی، آتش سنگین بر مواضع دشمن را به اجرا گذاشت و جنگنده های اف 5 و صاعقه نیروی هوایی نیز بر فراز فضای رزمایش به منظور پشتیبانی از نیروهای خودی و بمباران نیروهای متهاجم به پرواز درآمدند.

آخرین دستاوردهای عملیاتی و اطلاعاتی ارتش در میدان جنگ

در این رزمایش آخرین یافته‌های عملیاتی، اطلاعاتی و ارتباطی در صحنه عمل ارزیابی و به‌کار گرفته می‌شود.


عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌ها راداری

ساعاتی قبل و در آخرین روز رزمایش محرم ارتش، عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه‌های راداری و استفاده از سامانه فرماندهی و کنترل "فکور" باموفقیت انجام شد.


سوخت‌گیری شبانه جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش

در ادامه رزمایش مشترک محرم ارتش، شب گذشته جنگنده های F4 عملیات سوخت گیری شبانه را با موفقیت انجام دادند.

براساس این گزارش، جنگنده های F4 و صاعقه نیروی هوایی مواضع دشمن فرضی را زیر آتش سنگین گرفتند و از مواضع نیروی زمینی پشتیبانی کردند.

همچنین هواپیماهای RF4 نیروی هوایی منطقه رزمایش را شناسایی کرده و از آن عکس برداری کردند.

 ربات انتحاری در رزمایش ارتش عملیاتی شد

 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای نخستین بار ربات انتحاری در رزمایش مشترک یگان های ارتش در غرب و شمال غرب کشور عملیاتی شد.


 رزمایش آمادگی نیروهای پدافند هوایی درسایت هسته ای خنداب برگزار شد

این رزمایش عصر روز گذشته همزمان با تمرین نظامی ارتش و پدافند هوایی در چندین منطقه غرب ایران انجام شد.

در این رزمایش پهبادهای آزمایشی بر فراز سایت هسته ای خنداب به پرواز درآمدند و توان پدافند هوایی و ابزارهای بازدارنده و شناسایی اشیای پرنده مشکوک در این حوزه، سنجش قدرت و عکس العمل به موقع انجام شد.


همچنین قرارگاه ذوالفقار ارتش مستقر در منطقه رزمایش از مشارکت جدی و موفق قرارگاه جوانان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش متشکل از افسران جوان نیروی زمینی ، پدافند هوایی و نیروی هوایی در تمامی مراحل رزمایش مشترک محرم شامل طرح ریزی ، هدایت و کنترل خبر داد .


هلی برن نیروهای تکاور در نقاط مختلف مرزی ،بهره گیری از سلاح های تک تیرانداز مرصاد، سلاح های انفرادی ام 4 ، موشک های هدایت شونده دهلاویه و انواع دوربینهای حرارتی سبک و قابل حمل و همچنین رونمایی و عملیاتی شدن رادار برد متوسط فتح 14 از شاخصه ای مرحله نخست این رزمایش بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: