جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 23 خرداد 1393     
درخشش آفتاب در مرکز تهران

 

به گزارش شهرداری نیوز،بخش آفتاب یکی از شهرستان‌های تهران با اقدامات مثبت محیط زیست شهر تهران به بخش سبز این استان تبدیل می‌شود.

علیرضا داودنژاد کارشناس محیط زیست اداره کل محیط زیست شهر تهران گفت: بخش آفتاب یکی از بخش‌های شهرستان تهران در استان تهران است این شهرستان در مرکز استان تهران قرار دارد این بخش از شمال به شهرستان شمیرانات و استان البرز از شرق به شهرستان دماوند از جنوب به شهرستانهای ورامین، ری و اسلامشهر و ار مغرب به شهرستان‌های قدس، شهریار و استان البرز محدود می‌شود و مرکز آن شهر تهران است. 

وی افزود: بخش آفتاب به دلیل اینکه در مسیر بهشت زهرا و حرم امام خمینی (ره) و فرودگاه امام خمینی قرار دارد دارای اهمیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. 

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست این بخش، تصریح کرد: از مهمترین معضلات بخش آفتاب، تخلیه پسماند، سوزاندن ضایعات و بازیافتهای غیر مجاز است که هم‌اکنون محیط زیست تهران با تعامل با بخشداری و دهیاریهای مربوطه نسبت به رفع معضلات زیست محیطی اقدام کرده که نتایج مثبتی هم داشته است. 

وی ادامه داد: با برنامه‌های در حال انجام محیط زیست شهر تهران بخش آفتاب تبدیل به یکی از بخش‌های سبز تهران در چند ماه آینده خواهد شد. 

وی با اشاره به برنامه‌های در حال انجام گفت: اخذ لیست واحدهای صنعتی و کارشناسان مستقر در محدوده بخش آفتاب برای ساماندهی و پایش وضعیت زیست محیطی واحدها و همچنین مکاتبه با ارگانه‌های ذیربط در خصوص هر گونه نخاله‌های ساختمانی در این بخش است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تردد مسافران خارجی از فرودگاه امام در شهر تهران و اینکه بخش آفتاب دروازه ورودی شهر تهران محسوب می‌شود می‌تواند نمایانگر فرهنگ زیستی مردم این کلان شهر باشد و پیگیر‌های جدی‌تر در خصوص رفع کلیه معضلات زیست محیطی و ایجاد نوعی زیباسازی در این محدوده از الزامات است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: