جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مهر 1394     
آلن ایر: روز پذیرشتان مبارک!

باشگاه خبرنگاران: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (یکشنبه 26 مهرماه) به وزرای امور خارجه، خزانه‌داری، تجارت و انرژی این کشور دستور داد تا اقدام‌های لازم برای لغو تحریم‌ها علیه ایران را انجام دهند.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا با تبریک روز برجام در توئیتر خود نوشت:" روز پذیرشتان مبارک! - امروز «روز پذیرش» در چارچوب توافق برجام است،‌ یعنی روزی که همه طرف‌ها اقدام‌های لازم را برای رسیدن به روز اجرا شروع می‌کنند."

آلن ایر: روز پذیرشتان مبارک! + عکس

در بیانیه کاخ سفید درباره پذیرش برجام آمده است: امروز روز مهمی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و تضمین ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای این کشور است».

در ادامه این بیانیه هم تاکید شد: «در روز پذیرش برجام همه طرفین ترتیبات لازم و آمادگیها برای اجرای تعهدات خود را اتخاذ خواهند کرد».کاخ سفید درباره تعهدات ایران هم اینطور اعلام کرده است: «ایران امروز گامهای لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساختهای مربوطه، کاهش ذخایر اوارنیوم از ۱۲۰۰۰ کیلوگرم به ۳۰۰ کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می‌کند.»

گفتنی است؛ کاخ سفید ساعتی پس از آنکه فرمان باراک اوباما درباره آمادگی برای برداشته شدن تحریم‌های ایران در راستای اجرای برجام،‌ بیانیه‌ای درباره «روز پذیرش برجام» منتشر کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: