جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مهر 1394     
باید از ایجاد هر گونه انحراف در اختصاص وام خرید خودرو پیشگیری شود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به بسته پیشنهادی دولت به منظور رفع رکود از بازار خودرو گفت :  آنچه که دولت و مدیران اقتصادی در غالب بسته حمایتی تبیین کردند مسلما شرایطی را فراهم می کند تا بخشی از مشکلات  این حوزه را حل نماید قطعا نه مجلس و نه مردم انتظاری ندارند که در کوتاه مدت تمام مشکلات کنونی ناشی از رکود و تورم ایجاد شده در بازار برطرف شود.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : انتظار اساسی مردم این است که دولت در فکر این باشد که مشکلات اقتصادی آنها را حل نماید همین که فضا به سمت حل مشکلات اقتصادی در حرکت باشد قطعا برای مردم کافی خواهد بود .

وی گفت : در صورتی که رویکرد دولت در جهت حل مشکلات باشد مردم هم قانع خواهند بود اما چنانچه در حد حرف باشد و پیشنهادات عملی نشود یقینا مسائلی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد : اینکه شرایط برای ارائه تسهیلات به متقاضیان خودرو فراهم شود مسلما برای بهبود اوضاع فعلی صنعت خودرو راهکار مناسبی خواهد بود مشروط بر اینکه واقعا خودرو خریداری شود و شاهد گرم شدن بازار خرید و فروش وام خرید خودرو نباشیم.

وی با اشاره به اینکه اختصاص وام به متقاضیان خرید خودرو مستلزم مدیریت درست از سوی دولت و خودروسازان است، اظهار داشت : یکی از اتفاقاتی که امروز در جامعه رخ داده و به نظر می رسد ناشی از نگاه و برداشت اشتباه جامعه و  تجربه ای که در قطعنامه 598  بوجود آمد است حس نادرست مردم پس از این تجربه است که اگر تحمل کنند و مساله برجام حل شود ارزانی در جامعه اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت : معتقدم پس از پذیرش برجام ارزانی در جامعه اتفاق نخواهد افتاد و جامعه نباید منتظر ارزان شدن قیمت خودرو باشد چرا که این اتفاقات مستلزم این است که قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد و افت قیمت تمام شده خودرو نیز مستلزم چند اتفاق از جمله کاهش قیمت مواد اولیه است که با شکست تحریم ها چنین موضوعی رخ نخواهد داد ضمن اینکه همزمان باید کاهش نرخ دستمزد و قیمت حامل های انرژی رخ دهد که عملا غیر ممکن است.

 

نماینده  قائم شهر و سواد کوه در ادامه خاطر نشان کرد : با پذیرش برجام چه بسا که شاهد افزایش در قیمت حامل های انرژی و حقوق و دستمزدها نیز باشیم از این رو معتقدم در سال آینده افزایش قیمت ها را خواهیم داشت و دولت باید این مساله را برای مردم تببین و تبلیغ کند و در کنار این مساله بسته های حمایتی را ارائه کند  تا با استفاده از تسهیلات خرید هم توان مالی مصرف کنندگان تقویت شود و هم بخش صنعت خودرو فعال تر  شود.

حسینی با اشاره به طرح این مساله توسط یکی از مدیران قبلی شرکتهای خودروساز که امکان ارائه این میزان تسهیلات به همه متقاضیان از سوی بانک ها وجود نخواهد داشت ، گفت : قطعا دولت برای ارائه تسهیلات سقفی را تعیین خواهد کرد و در این زمینه باید متقاضیان خرید رقابت کنند و با پیشی گرفتن تلاش کنند تا امکان دریافت تسهیلات برای آنها فراهم شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: