جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 مهر 1394     
ضریب خوداتکایی گندم به 85 درصد رسید

ایسنا: مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی 94-93 ضریب خوداتکایی گندم در کشور 85 درصد بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال زراعی جدید افزایش یابد.
اسفندیاری‌پور - مشاور وزیر جهاد کشاورزی - در همایش کشت پائیزه گندم که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونان، مدیران این سازمان و گندم‌کاران در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ثبات و پایداری تولید در تنوع کشت محصول است و به همین خاطر توصیه می‌شود در کنار کشت گندم، کشت کلزا و حبوبات نیز اهمیت داده شود.
اسفندیاری‌پور تصریح کرد: با اقدامات فنی داخل مزرعه می‌توان میزان تولید در واحد سطح را افزایش داد که افزایش تولید با سیاستگذاری حمایت‌ها و برنامه‌ریزی امکان پذیر است.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تا حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از کشاورزان در زمان و مکان مناسب در اختیارشان قرار گیرد تا بتوانند از این امکانات در بخش کشاورزی بخوبی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: 2144 میلیارد تومان تسهیلات برای کشت گندم دیم و آبی تخصیص داده شده که در اختیار کشاورزان مناطق قرار گرفت.
اسفندیاری‌پور به کیفیت گندم‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: کیفیت گندم‌های داخلی کشور بسیار مطلوب است و کیفیت در امنیت غذایی و به ویژه در گندم که محصول استراتژیک است تاثیر بسزایی دارد.
مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش سبوس‌گیری در گندم در ارتقای کیفی امنیت غذایی نقش دارد.
اسفندیاری‌پور اضافه کرد: هشت میلیون و80 هزار تن گندم تاکنون از کشاورزان کشور خریداری شده است.
وی عوامل موثر در بهره‌وری بیشتر این محصول را تغذیه گیاهی، مدیریت مصرف آب، بستر کشت، کنترل علف‌های هرز و آفات، کنترل بیماری‌ها، مدیریت برداشت و استراتژی‌های بازار برشمرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: