جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مهر 1394     
ایجاد 9 خط فرا منطقه ای اتوبوسرانی در سطح شهر تهران

ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین در ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد و گفت: در شرایط کنونی اعتبارات مورد نیاز جهت خرید اتوبوس های استاندارد برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی تنها از طریق شهرداری تامین می گردد و هیچ گونه حمایتی از سوی سایر نهادها انجام نگرفته است.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، ضمن بیان اینکه ورود خودروهای جدید برای آغاز نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد، اظهار داشت: در حال حاضر با ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین متعاقبا امکان خروج 200 اتوبوس فرسوده فراهم خواهد شد و  عملیات نوسازی برای بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی تحقق میابد.

وی افزود: برای اینکه فرایند نوسازی روند رو به رشدی را طی نماید می بایست همه سازمان های دست اندر کار که در جهت کاهش الودگی هوا، ساماندهی ترافیک شهری، و ایجاد امنیت در حمل و نقل درون شهری فعالیت می کنند به تعهدات خود عمل نمایند و اتوبوس های استاندارد به ناوگان اتوبوس رانی وارد کنند تا بتوانیم عملیات نوسازی را پیش ببریم.

وی در ادامه از ورود 64 دستگاه اتوبوس های برقی به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 4 دستگاه از اتوبوس هیبریدی به ناوگان وارد شده و در خط 2 بی آرتی مشغول به فعالیت هستند همچنین این اتوبوس ها به لحاظ مصرف سوخت با استاندارد های یورو4 برابری می کنند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در صورت اجرای طرح LEZ خاطر نشان کرد: هر چند در حال حاضر نیمی از اتوبوس های ناوگان با سن بالای 8 سال فرسوده محسوب می شوند اما باید توجه داشت که این اتوبوس ها در هسته مرکزی شهر که آلودگی های بیشتری را تحمل می کند تردد ندارند و در این مناطق اتوبوس های دو کابین با عملکرد مناسب و آلودگی پایین جابه جایی مسافر را انجام می دهند.

سنندجی در ادامه اظهار داشت: لازم به ذکر است بخشی از اتوبوس های فرسوده ناوگان را انواع گاز سوز تشکیل می دهند که به لحاظ تولید آلایندگی مشکلی ایجاد نمی کنند و بعضا با نقایص فنی مواجه می شوند که این امر نمی تواند مانعی برای ورود آن ها به محدوده طرح LEZ  تلقی گردد.

وی در خصوص آخرین وضعیت خط های فرا منطقه ای افزود: درحال حاضر 9 خط فرا منطقه ای در حال بررسی می باشد که مهمترین آن ها 2 خط از خیابان شهید بهشتی و شهید مطهری است که مسیر حرکت آن ها نیز خلاف جهت مسیر ترافیک و خودروهای دیگر است که امید است این دو خط به زودی راه اندازی گردد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: همچنین این خطوط جدا کننده فیزیکی ندارند و به صورت خطوط ممتد ترسیمی مشخص شده اند همچنین محدودیت هایی که در خطوط بی آرتی است در این خطوط وجود نخواهد داشت.

سنندجی با اشاره به آموزش به رانندگان اتوبوسرانی گفت: درحال حاضر بیش از 3 هزار و 500 راننده از سال گذشته تاکنون آموزش های بلند مدت و کوتاه مدت را گذرانده اند ضمن اینکه رانندگان از نظر آمادگی بدنی ، کنترل خشم  و سلامتی روانی و مهارت های تخصصی مورد آزمایش قرار می گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: