جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 مهر 1394     
آمادگی برای اجرای طرح LEZ فراهم شده است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : پلیس راهور اعلام کرده طرح LEZ یا طرح کاهش را اجرا نمی‌کنیم.

وحید حسینی مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در جلسه شورای معاونین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح کاهش مطالعات و محاسبات آن  انجام شده و این طرح به منظور کاهش آلایندگی شهر تهران قرار است از آبان وارد فاز عملیاتی شود.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه طرح زوج و فرد با شکست مواجه شده و تاثیر چندانی بر کاهش آلایندگی خودرو نداشت تصمیم بر آن گرفته شد تا طرح کاهش جایگزین طرح زوج و فرد شود.

حسینی با بیان اینکه سیصد هزار خودروی کابراتوری که ساخت سال 82 به ما قبل است ،اضافه کرد: قرار است طبق مصوبه تردد خودروهای فرسوده که از سال تولیدشان 20 سال می‌گذرد در شهر تهران ممنوع شود ضمن آنکه در حال حاضر 3 میلیون سواری در شهر تهران وجود دارد.

مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران یادآورشد: در طرح کاهش خودروها با توجه به میزان آلایندگی‌شان در سه کلاس قرار می‌گیرند و بر اساس کلاس مربوطه مجوز تردد در محدوده‌های طرح کاهش را دارند البته برای اجرای طرح کاهش الزامات ماه‌ها وقت گرفته شده و نهایتا در کمیسیون شورای ترافیک مصوب شداز زیر ساخت‌های آن فراهم شد و 22 فروردین حلقه محدوده طرح کاهش یا همان محدوده طرح زوج و فرد فعلی به دوربین‌ها پلاک‌خوان مجهز شد.

حسینی اذعان کرد:قرار است این طرح در کلانشهر‌های دیگر هم اجرایی شود حتی در بازدیدی که از حمل و نقل ترافیک شهر اصفهان و مشهد صورت گرفت مسئولان به دنبال اجرای طرح کاهش در شهرشان هستند.

وی گفت: همه مقدمات اجرای طرح کاهش فراهم شده و تمام مشکل ما عدم همکاری پلیس در این طرح است چرا که پلیس اعلام کرده ما این طرح را اجرایی نمی‌کنیم اما شهرداری آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده  است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: