جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
توصیه های ضروری به زائران ایرانی

فارس:امیرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا آخرین توصیه ها به مسافران عتبات در ایام اربعین را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین، یکی از مهم‌ترین تجمع شیعیان جهان در سال به شمار می رود، گفت: این تجمع عظیم، ‌علاوه بر جنبه های اعتقادی و معنوی، یک مانور بزرگ سیاسی اجتماعی نیز محسوب می شود و این جهت، در سالهای اخیر که تکفیری ها در منطقه فعال شده اند، از حساسیت بیشتری برخوردار شده است.

حسینیان با اشاره به حضور 2 میلیونی زائران ایرانی در سال گذشته در آمارهای رسمی گفت: پیش بینی می شود که این آمار، امسال به حدود 2/5 میلیون نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی زائران ایرانی در موسم اربعین نیازمند تلاش‌ها و تمهیدات لازم از سوی دو کشور ایران و عراق است، گفت: این تلاش‌ها با هدف تسهیل حرکت زائران صورت می‌گیرد و ما نیز توقع داریم زائران ایرانی، توصیه ها و نکات اعلام شده را مد نظر قرار دهند.

پرهیز از حرکت های انفرادی

سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا، زائران ایرانی را به پرهیز از حرکت های انفرادی فراخواند و گفت:‌ زائران، حتی الامکان از سامانه سماح که سازمان حج و زیارت به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار داده استفاده کنند که امتیازات خوبی برای آنها در نظر گرفته است و اولویت در اعزام نیز متعلق به افرادی است که از این طریق ثبت نام کرده اند.

کاهش زمان زیارت

وی کاهش زمان زیارت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: خود عراقی‌ها پس از طی مسافت طولانی که برای رسیدن به کربلا طی می‌کنند، توقف کوتاهی داشته و به شهرهای خود باز می‌گردند‌ و با توجه به اینکه امکانات کربلا محدود است، کوتاهتر کردن دوره مسافرت، به زائران ایرانی توصیه می‌شود به ویژه اینکه بعد از اربعین، تمام امکانات مردمی جمع می شود.

اخذ گذرنامه و روادید

حسینیان ادامه داد:‌ زائران گرامی، حتما نسبت به تهیه گذرنامه و اخذ روادید اقدام نمایند و تا به الان، برنامه این است که از عبور افراد بدون گذرنامه و ویزا، جلوگیری شود.

وی داشتن امکانات اولیه را از دیگر توصیه‌ها به زائران اربعین دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالا و محدودیت امکانات، زائران انتظارات خود را کم کنند و این پیش فرض را داشته باشند که ممکن است برخی کمبودها وجود داشته باشد.

توجه به مسائل بهداشتی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا بر اهمیت مسائل بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت:‌ با توجه به حداقل 80 کیلومتر مسیر پیاده روی و جمعیت بالا و نیز احتمال بیماری‌های واگیردار، لازم است که زائران نکات بهداشتی را رعایت کرده و از خوردن و نوشیدن غذاها و آبهای متفرقه خودداری کنند.

داشتن مدارک شناسایی

وی به داشتن مدارک شناسایی اشاره کرد و گفت:‌ بهتر است که مدارک شناسایی به صورت گردن آویز، همراه زائران باشد.

حسینیان در پایان خاطر نشان کرد: سفر اربعین، یک سفر زیارتی و معنوی است و معتقدیم که این سفر و این تجمع عظیم، با عنایت و لطف الهی شکل می گیرد و امیدواریم که با تلاش و همکاری زائران، سفر پربار معنوی را شاهد باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: