جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
خط مترو فرودگاه مهرآباد متفاوت ترين خط مترو پايتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدير عامل راه آهن شهری تهران و حومه گفت: خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترين مسير ريلی و تونلی درون شهری پايتخت در مراحل نازك كاری و نصب تجهيزات برقی است.

هابيل درويشی مدير عامل راه آهن شهری تهران و حومه ؛ با اشاره به پروژه 2كيلومتری خط مترو فرودگاه مهرآباد اظهار كرد: اين خط از مسير انشعابی خط 4 مترو در ايستگاه مترو بيمه هم اكنون با 90 درصد پيشرفت عمليات، هفته های پايانی برای تكميل و آماده سازی جهت بهره برداری را سپری می كند.

وی گفت: اين خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به ديگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنين مبلمان داخلی واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر ،سرفاصله حركت  قطارها و نيز قابليت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از ديگر ويژگی های منحصر به فرد اين خط مترو است.تعداد 4 رام قطار ويژه خط مترو فرودگاه مهرآباد در شركت واگن سازی تهران در مراحل تست نهايی است كه به زودی برای بهره برداری تحويل

شركت مترو خواهد شد.

درویشی با بيان مختصات فنی واجرايی اين خط مترو كه در اولويت كار شركت مترو تهران قرار دارد ،تصريح كرد: ايستگاه مترو بيمه با زير بنای 13 هزار مترمربع، دو ورودی شمالی و جنوبی،رمپ و آسانسور معلولين،پله فرار در مواقع ضروری،سيستم هوارسان و هواساز به تونل و ايستگاه آماده بهره برداری است.اين ايستگاه بين دو ايستگاه مترو آزادی و اكباتان در محدوده شهرك بيمه واقع است .

وی افزود: ايستگاه مترو یك فرودگاه مهرآباد نيز به طول حدود 60 متر و به صورت جزيره ای و با زيربنای يك هزار و300 متر مربع ساخته شده است؛ و مسافرانی كه قصد عزيمت به فرودگاه مهرآباد را دارند با تغيير خط 4 مترو در ايستگاه بيمه به اين ايستگاه هدايت شده و به مقصد می رسند.اين ايستگاه در محدوده ساختمان های اداری فرودگاه  بين المللی مهرآباد واقع است.

 مدير عامل راه آهن شهری تهران و حومه از ايستگاه مترو دو فرودگاه مهرآباد با دو ورودی شرقی و غربی و با زيربنای 5 هزار مترمربع كه در محدوده ترمينال های 1و2 فرودگاه قرار دارد خبر داد و اضافه کرد: اين ايستگاه دسترسی آسان مسافران و كارمندان را از ناوگان مترو به داخل سالن مسافری فرودگاه را ممكن می سازد.

وی همچنين در خصوص ايستگاه مترو سه فرودگاه مهرآباد گفت: اين ايستگاه با 2 ورودی شرقی و غربی و با زيربنای 7 هزار مترمربع در محدوده ترمينال های 4 و 6 قرار گرفته و امكان دسترسی مسافران و كارمندان را به سالن های مسافری فرودگاه ميسر می سازد.اين ايستگاه مجهز به LPS و ركتيفاير برای تامين برق ريل و ايستگاه است كه در آينده نيز از طريق اين ايستگاه امكان اتصال شبكه مترو به خط 8 مترو، مترو فرودگاه بين المللی امام خمینی (ره) و نيز خط 3 ايجاد خواهد شد.

درويشی بیان كرد: تمامی ايستگاه های مسير مترو فرودگاه مهرآباد در مقايسه با ايستگاه های ديگر خطوط مترو تهران كه 160 متر است،كوتاه تر بوده و متناسب با مختصات فنی و اجرايی اين پروژه با تعداد واگن كمتر مورد بهره برداری قرار  می گيرد.

وی گفت:در حال حاضر ايستگاه مترو بيمه به طور كامل و همراه با تجهيزات و پله های برقی آماده بهره برداری شده و ايستگاه های مترو (1)،(2) و (3) فرودگاه نيز مراحل نازك كاری و نصب تجهيزات را طی می كنند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: