جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
دلیل استعفای خاکپور را نمی دانم

فارس: حبیب کاشانی پس از برگزاری جلسه با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ابتدا ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: طی یک سال گذشته در رابطه با تیم ملی امید جلسات مستمری با کیومرث هاشمی داشتیم. در راستای همان جلسات امروز نزد او حاضر شدم و در مورد قهرمانی تیم در رقابت‌های غرب آسیا مسائل مختلف و استعفای خاکپور توضیحاتی به هاشمی دادم پس به همین خاطر این جلسه فقط اختصاص به استعفای خاکپور نداشته است.

وی در مورد اینکه آیا در جلسه امروز اتفاق مثبتی در مورد آینده کاری محمد خاکپور رخ داد، تصریح کرد: انتخاب سرمربی تیم ملی امید در حوزه کاری فدراسیون و با مشورت کمیته فنی کمیته المپیک مسئولی در انتخاب مربی ندارد اما همیشه از نظر مشورتی آنها استفاده می‌کنیم. ما در جلسه امروز در مورد اردوهای امارات و ترکیه تیم ملی امید گزارش‌هایی را در اختیار هاشمی گذاشتیم و در مورد بحث خاکپور هم مشورت گرفتیم. هاشمی نظرش حفظ کادر فنی موجود در تیم ملی امید است. در جلسه‌ای که با فدراسیون و کمیته فنی داریم نظر او را هم به مسئولان فدراسیون اعلام می‌کنم. امیدواریم موضوعی که باعث ناراحتی و تضییع حق خاکپور شده برطرف شود و کار را پیش ببریم. ما برای لحظه لحظه تیم ملی امید برنامه‌ریزی کردیم و اگر در این شرایط هر شخص دیگری هم برای انجام کار بیاید باید بر اساس همان برنامه حرکت کنیم. ما باید تصمیم خوبی بگیریم و در این مورد عجله نکنیم چرا که ممکن است سرعت دقت را از بین ببرد. خاکپور فردی است که در این تیم زحمات زیادی کشیده و بنای کاری ما هم حفظ او است.

مدیر تیم ملی امید در مورد اینکه پس از استعفای خاکپور در مورد دلیل ناراحتی او گمانه‌زنی‌های زیادی شده است، خاطرنشان کرد: وقتی اتفاقی می‌افتد حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح می‌شود مگر اینکه خیلی سریع دلیل استعفا بیان شود. چون در مورد استعفای مطالب صریح بیان نشده گمانه‌زنی‌های مختلفی صورت گرفته است. این مسئله تصمیم من نبوده که بخواهم دلیلش را صریح بیان کنم.

کاشانی در پاسخ به این سؤال که حتماً با خاکپور صحبت کرده و دلیل استعفای او را می‌داند، گفت: به هیچ عنوان طی دو روز اخیر با او صحبت نکردم و تنها چیزی که بین ما ردوبدل شده دو پیامک است که روال کاری همیشه ما است. بنده قصد داشتم او در فضایی راحت فکر کند و بدون رودربایستی تصمیمش را بگیرد ما 30 سال با یکدیگر دوست هستیم و تنها یک سال است همکاری داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: خاکپور در حال حاضر مشکل مدرک مربی‌گری ندارد و طی جلسه‌ای که هنگام قرعه‌کشی مسابقات داشتیم این مسئله اعلام شد. او قبل از رفتن به رقابت‌های غرب آسیا چند مطلب را به من بیان کرد که از این موارد ناراحت بود. او از برخی بندهایی که در قراردادش گنجانده شده و اینکه نگاه تحقیرانه‌ای به مربی ایرانی می‌شود ناراحت است. بندی در قرارداد خاکپور وجود دارد که اگر او یک سال بعد از اتمام قراردادش با تیم ملی امید حتی در شرایطی که تیم را به المپیک برده باشد انتقادی از فدراسیون انجام دهد باید پولش را بازگردانند. به همین علت خاکپور و مایلی‌کهن قراردادشان را امضا نکردند. از سوی دیگر در بحث امضای قرارداد آنها خاکپور و مایلی‌کهن را دعوت نکردند بلکه قرارداد را برایشان فرستادند و گفته‌اند آن را امضا کنید و پس بفرستید. آنها حداقل این انتظار را دارند که نظرشان برای عقد قرارداد پرسیده شود. خاکپور تاکنون یک ریال حقوق، پاداش و پول توجییبی نگرفته است مبلغ قرارداد 4 ماه اول او 60 میلیون تومان بود که همراه با پاداش صعود به مرحله بعد صد میلیون تومان می‌شد که تاکنون یک ریال آن را دریافت نکرده است.

کاشانی در ادامه تأکید کرد: در این بین بحث مالی هم است که چطور مربی مثل وینگادا به محض آمدن به ایران قراردادی 360 هزار دلاری می‌بندد و مسکن و راننده هم در اختیارش قرار می‌گیرد. او می‌گوید باید شأن مربی ایرانی حفظ شود در نامه‌ای که خاکپور به مایلی‌کهن داده تا به من داده شود که هنوز این نامه را ندیده‌ام  این گلایه از من مطرح شده که بنده هم همگام با فدراسیون شدم و به مربی ایرانی اقبال ندارم البته این نظر خاکپور است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا او واقعاً این تفکر را دارد، تصریح کرد: من مدیر هستم و اگر بخواهم مقابل این مسئله بایستم تا تفکر فدراسیون را عوض کنم این موضوع زمان می‌برد و تا چشم به هم بزنید 22 دی رسیده و باید در رقابت‌های انتخابی المپیک به میدان برویم. اتفاقی که در تیم المپیک افتاده بی‌بدیل است این مسئله به خاطر تلاش من نیست بلکه فدراسیون، کمیته المپیک، ناجا و ارتش و ... همه متحد شدند و برای موفقیت تیم المپیک تلاش می‌کنند. شما ببینید ما در رقابت‌های غرب آسیا در میان 9 تیم عربی با وجود همه کارشکنی‌هایی که علیه ما انجام شد قهرمان شدیم. برخی می‌گویند تیم‌های حاضر در غرب آسیا کیفیت خوبی نداشتند اما از بین این 10 تیم 6 تیم جزو 16 تیم نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک هستند. در شرایطی که ما 40، 50 درصد تیم اصلی خود را در اختیار نداشتیم و در رطوبت 70 درصد بازی می‌کردیم در طول یک مسابقه ما برخی از بازیکنان 2.5 کیلو وزن از دست دادند. شاید از دست دادن 2.5 کیلو وزن برای فردی مثل من که اضافه وزن دارد در دو ساعت چیز عجیبی نباشد ولی این مسئله نشان دهنده سختی کار بازیکنانی است که شرایط بدنی آنها کاملاً استاندارد است. در کل باید با کفاشیان و کمیته فنی جلسه‌ای برگزار کنیم و امیدواریم خاکپور حفظ شود چرا که این تغییرات به سود نیست.

مدیر تیم ملی امید در مورد اینکه چقدر به ماندن خاکپور امیدوار است، خاطرنشان کرد: امیدوارم هر چه صلاح است اتفاق بیفتد. خاکپور در زمان بازیکنی و وقتی کاپیتان تیم ملی بود مثل حالا که مربی شده هیچ حاشیه‌ای نداشته و فقط به متن می‌پردازد. ما در این مدت برنامه‌ریزی سه ماهه آینده خود را داشته‌ایم. آبان اردویی در امارات داریم و با عراق و استرالیا بازی دوستانه برگزار می‌کنیم. در آذر به ترکیه می‌رویم و احتمالاً با ترکیه و آذربایجان بازی داریم در اواخر آذر سوئد ما را دعوت کرده اما به خاطر اینکه آن زمان فی‌مابینی نیست و بازیکنانمان را نداریم به اردو نمی‌رویم. اواخر آذر به کیش می‌رویم و برای آشنایی با تیم‌های آسیایی شرقی بازی با کره شمالی خواهیم داشت. سعی می‌کنیم در 10 روزه پایانی منتهی به مسابقات انتخابی المپیک یک اردو داشته باشیم تا بتوانیم با آمادگی کامل راهی مسابقات شویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: