جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
پایان تحریم های اروپا علیه ایران

مهر:  منابع دیپلماتیک با اعلام این خبر افزودند: اجرای این تصمیم از پایان سال جاری و بعد از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پایبندی ایران به توافق تاریخی با قدرت های بزرگ مبنی بر کاهش فعالیت های هسته ای، در مقابل لغو تحریم ها شروع خواهد شد.
 
یک منبع غربی با اشاره به لغو تحریم ها علیه ایران گفت: اتحادیه اروپا چارچوبی قانونی برای لغو تمام تحریم های مالی و اقتصادی مرتبط با پرونده هسته ای ایران ایجاد خواهد کرد، ولی این طرح بعد از تحقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد تمام مسائل، اجرایی خواهد شد.
 
یک مقام غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: انتظار می رود تاریخ لغو تحریم ها علیه ایران پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده باشد و این امر در گرو چراغ سبر آژانس بین المللی انرژی اتمی به ما خواهد بود.
 
بر این اساس واشنگتن نیز بیانیه مشابهی را روز یکشنبه در مورد لغو تحریم ها علیه ایران صادر کند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز روز یکشنبه در این مورد بیانیه صادر خواهند کرد.
 
گفتنی است ایران و گروه ۱+۵ توانستند بعد از ماه ها مذاکره در مورد پرونده هسته ای ایران به توافق برسند، بر اساس این توافق تحریم های اقتصادی علیه ایران در قبال کاهش سطح غنی سازی از سوی این کشور لغو می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: