جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 مهر 1394     
سهم کمتر از 10درصدی دولت در مقایسه با شهرداری تهران در توسعه مترو در سال93

پرداخت تنها 20درصد مبلغ مصوب مجلس با گذشت 6ماه از سال94

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اختصاص 2 هزار و 430 میلیارد تومان اعتبار در سال 94 از سوی شهرداری تهران به توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت خبر داد و گفت: تکمیل و راه اندازی خطوط 7،4 و 3 اولویت نخست شهرداری تهران در سال جاریست.

مسعود رنجبریان با بیان مطلب فوق گفت: توسعه حمل و نقل ریلی یکی از اصلی ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد. این در حالیست که تنها 235 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای  توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت در سال 94 مصوب شده است و این رقم در مقایسه با  بودجه شهرداری تهران در توسعه حمل ونقل ریلی رقمی بسیار ناچیز و کمتر از 10درصد بودجه شهرداری است .

وی با اشاره به اینکه با گذشت 6 ماه از سال بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی در توسعه حمل و نقل ریلی تهران هنوز به طور کامل از سوی دولت پرداخت نشده است، گفت: تاکنون تنها 47 میلیارد تومان از 235 میلیارد تومان مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی دولت به شهرداری تهران پرداخت شده است .

رنجبریان تصریح کرد: با در نظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از حمل و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی ، انتظار مدیریت شهری از دولت محترم اختصاص حداقل 2هزارو 430 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال جاری است که این مهم نه تنها محقق نشده که حتی بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی نیز هم در سال گذشته و هم در سال جاری به طور کامل از سوی دولت تخصیص داده نشده است .

به گفته وی شهرداری تهران در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال 93 تنها مبلغ 195میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب شد و از این میزان نیز تنها 109 میلیارد را پرداخت کرده اند.

رنجبریان با اشاره به اولویت های توسعه مترو در سال 94 گفت: از اولویت های مهم توسعه متروی تهران تکمیل و توسعه خط 4 مترو تا فرودگاه مهرآباد  و راه اندازی نیمه شمالی خط 7 مترو است .

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس مصوبه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها دولت باید یک سوم از یارانه بلیت مترو را پرداخت کند گفت : متاسفانه این مهم نیز در سنوات گذشته مورد بی مهری واقع شده وهیچ گاه سهم یک سومی دولت محقق نشده است بطوریکه سال گذشته شهرداری تهران بالغ بر 500 میلیارد تومان پرداخت کرده و دولت تنها 50 میلیارد تومان بابت یارانه بلیت مترو پرداخت کرده است .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: