جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 23 مهر 1394     
شفق قطبی در دام اینستاگرام ناسا+عکس

باشگاه خبرنگاران: شفق های آسمانی نورهای  ضعیفی هستند که در نواحی قطبی زمین پیش از طلوع آفتاب و بعد از غروب آفتاب در آسمان دیده می شوند و دقیقا زمانی که  خورشید در زیر افق قرار می گیرد این نورهابا رنگ های زیبا در آسمان نقش می بندند و علت اصلی به وجود آمدن آنها بازتاب نور خورشید از لایه‌های بالای جو بر روی زمین است.

این شفق ها به علت  میدان مغناطیسی موجود در زمین شکل می گیرند و دانشمندان با استفاده از تصاویر مربوط به شفق ها نوعی شفق را مورد بررسی قرار داده اند که به صورت منظم نور موجود در آن کم و زیاد می شود و میزان نور و انرژی موجود در آنها را از طریق ماهواره های خارج از جو اندازه گیری می کنند.
 

شفق قطبی در دام اینستاگرام ناسا+عکس
 

گروهی از دانشمندان ناسا در تحقیقات جدید خود بر روی این شفق های قطبی زیبا به بررسی الکترون های کم انرژی موجود در آنها و شکل ساختاری آنها پرداخته اند و نتایخ خود رادر اختیار عموم قرار می دهند.

ناسا در اینستاگرام خود تصویری از یک شفق رنگارنگ که دارای الکترونهای پر انرژی و باردار است تهیه کرده و دریافتند که این شفق های موجود در اطراف حباب زمین  توسط قسمت بالایی اتمسفر و بخش مغناطیسی زمین بادردار می شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: