جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
کاهش آلودگی هوا مستلزم فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل عمومی است

به گزارش شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه ترافیک تهران تنها یکی از دلایل آلودگی هوا محسوب می شود اظهار داشت : چنانچه تنها دلیل آلودگی کلان شهرها به خصوص تهران را تردد خودروها بدانیم قطعا مشکلات دیگر را نادیده گرفته ایم .

حسین محمد زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : محدودیت های ترددی مانند طرح زوج و فرد در مسیرهای پر تراکم باید در کنار توسعه خطوط مترو و BRT اعمال گردد تا شرایط کنونی آلودگی هوا تا حدی کنترل شود .

نماینده مردم درگز خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نارسایی های صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی استفاده ازوسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد : چنانچه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد ، از بسیاری از سفرهای خودروهای شخصی و تک سرنشین در طول سال کاسته خواهد شد و شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی روی خواهند آورد .

به گفته وی این امر تنها با اطلاع رسانی مناسب و ارائه خدمات مختلف از سوی دستگاه های دولتی و بخش های خصوصی امکان پذیر خواهد بود .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه استفاده از سوخت فسیلی در زمستان را یکی از علل آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها دانست و تصریح کرد : علی رغم اینکه میزان ترددها در فصل زمستان کمتر از تابستان است وحتی با وجود بارش باران در فصل زمستان به نظر می رسد به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی در این فصل به منظور گرمایش و گازهای متصاعده از آن آلودگی هوا در این فصل بیش از فصول دیگر می باشد .

حسین محمد زاده در ادامه ضمن اشاره به عدم وجود برنامه مدون و متمرکز برای بهره گیری از سوخت های موجود در کشور عنوان کرد : سوخت هایی که در جایگاه ها به منظور استفاده خودروها عرضه می گردد نیز غیر استاندارد است و این امر به خودی خود آلودگی هوا را افزایش می دهد .

حسین محمد زاده نماینده مردم درگز خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت : قطعا غیر استاندارد بودن سوخت مصرفی ، عدم توسعه حمل و نقل عمومی و عدم محدودیت کافی برای تردد خودروها نه تنها منجر به آلودگی هوا می شود بلکه در بخش های بهداشتی و اقتصادی نیز لطمات جدی به کشور وارد می آورد لذا این امر نیازمند مطالعات بیشتری است و قطعا در دستور کار قرار خواهد گرفت .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: