جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مهر 1394     
وزير شهرسازي افغانستان در ديدار از مركز كنترل ترافيك تونل نيايش تأكيد كرد:
الگوبرداري كابل از پروژه هاي حمل و نقلی تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،وزير شهرسازي افغانستان در ديدار از مركز كنترل ترافيك تونل نيايش گفت: اقدامات مديريت شهري تهران در چند سال اخير از ساخت تونل هاي شهري و بزرگراه طبقاتي صدر تا احداث تونل هاي مترو و سامانه اتوبوس های تندرو (بي آر تي)، حركت ماندگاري است كه سرمايه بزرگي براي نسل حاضر و نسل هاي آينده محسوب مي شود.

سيد سعادت نادري افزود: با توجه به مشتركات موجود بين دو كشور دوست و برادر ايران و افغانستان، كابل مي تواند از بسياري از فن آوري هاي جدیدی كه در تهران به كار گرفته شده، الگوبرداري كند.

وي با اشاره به اين كه دولت افغانستان، برنامه هاي وسيعي را جهت آبادي و عمران اين كشور به ويژه پيشرفت پايتخت در دستور كار خود دارد، اظهار كرد: به این منظور، ارتقاي جايگاه كابل از طریق حرکت در مسیری كه در حال حاضر شهر پیشرفته تهران در آن قرار دارد را هدف گذاري كرده ايم.

وي با بيان اين كه مترو به عنوان زيربناي توسعه، به رشد شهر مي انجامد، تصريح كرد: در جاي جاي تهران، چه روي زمين و چه زير زمين، آثار و نتایج برنامه ريزي فكورانه مديريت شهري تهران كه با تفكر مهندسان ايران عجين شده، به چشم مي خورد.

وزير شهرسازي افغانستان در پايان بازديد از تونل نيايش خاطرنشان كرد: در حال حاضر در كابل، بسياري از زيرساخت هاي شهري كه در تهران وجود دارد، وجود ندارد اما در مسیری قرار داریم كه به اين امكانات و تجهيزات نياز پيدا خواهيم كرد و به این منظور، از تجربيات تهران به عنوان الگویی موفق استفاده خواهيم کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: