جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 22 مهر 1394     
روغن نارگیل هزار خاصیت دارد!

باشگاه خبرنگاران: روغن نارگیل یکی از مواد غذایی است که در دسته خوراکی‌هایی با خواص فوق‌العاده طبقه‌بندی می‌گردد، این روغن دارای ترکیبی از اسیدهای چرب است که می‌تواند بر روی سلامتی بدن اثر مثبتی داشته باشد.همچنین قادر است عملکرد مغز را افزایش داده و باعث کاهش وزن شود.

در اینجا به برخی خواص روغن نارگیل اشاره می‌گردد:

1)نارگیل یکی از میوه‌های فوق‌العاده در دنیای غرب به شمار می‌رود. این میوه در برخی مناطق جزو غذای اصلی آنها به شمار می‌رود، به طور مثال جمعیت ساکن در tokelauans واقع در جنوب اقیانوس آرام 60 درصد از میزان کالری خود را از طریق نارگیل تأمین می‌کنند این افراد از سطح بالای سلامتی برخوردار هستند که هیچ گونه اثری از بیماری قلبی در آنها مشاهده نمی‌گردد.

2)چاقی یکی از معضلاتی است که بر سر راه سلامتی افراد قرار گرفته است بسیاری از افراد چاقی را ناشی از کالری بالا می‌دانند که این باور کاملاً غلط است.

تری کلیسیرید با زنجیره‌ی متوسط (MCT) موجود در روغن نارگیل می‌تواند میزان انرژی مصرفی را بالا ببرد (در مقایسه با چربی‌های با زنجیره بالا) بر اساس مطالعات جدید مصرف روزانه 15 تا 30 گرم از MCT مصرف انرژی را تا 5 درصد افزایش می‌دهد (به طور مجموع 120 کالری در روز).

3)یکی از خواص فوق‌العاده عجیب روغن نارگیل این است که میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد شاید این موضوع با راه‌های اسید چرب در متابولیزه مرتبط باشد، چرا که بدن کتونی اثر ویژه‌ای در کاهش اشتها دارد.

گفتنی است، که این ویژگی استثنایی روغن نارگیل می‌تواند در طولانی مدت برای سلامتی بسیار نقش مهمی را ایفا کند.

4)روغن نارگیل قادر است سطح کلسترول خون را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

این روغن سرشار از چربی‌های اشباع است که قادر است HDL (میزان کلسترول خوب) را بالا برده و کلسترول LDL را به نووع خوش‌خیم تغییر دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: