جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مهر 1394     
«مدارس ایرانی»در۷۶کشوردایراست

فارس: خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش با اشاره به تعداد مدارس ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: اکنون در 76 کشور و 5 قاره جهان مدارس ایرانی وجود دارد.

وی افزود: در انگلستان و در شهرهای منچستر و لندن مدرسه ایرانی داریم و مشکلی برای حضور معلمان ایرانی و دایر بودن این مدارس نداریم.

بابالو با اشاره به اینکه در کشورهای دارای بحران‌های منطقه‌ای مدارس ایرانی هم‌چنان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در اکراین، پاکستان، لبنان، سوریه، بحرین، و عراق مدارس ایرانی دایر است و البته در اثر مشکلات و بحران‌های به وجود آمده هیچ آسیبی به مدارس ایرانی نرسیده است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا دوره‌های آموزشی برای معلمان سایر کشورها در ایران برگزار می‌شود؟»، تصریح کرد: بله، این کار برای معلمان کشور تاجیکستان انجام شد و حدود سال 84 نیز چندین هزار جلد کتاب درسی برای آنها به چاپ رسید.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی در دانشگاه شهید رجایی برای معلمان کشورهای اطراف برگزار شد و مولفان کتب درسی کشورمان برای مدرسان آن کشورها دوره‌های آموزشی داشتند.

بابالو در پاسخ به این پرسش که «از معلمانی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند گزارشات مأموریت دریافت خواهد شد؟»، گفت: بله، هر معلم که به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام می‌شود باید در پایان مأموریت، گزارش تحقیقی ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این گزارشات مقایسه آموزش و پرورش دو کشور نیز انجام می‌شود و در این بین هم گزارشات ضعیف را قبول نمی‌کنیم؛ اکنون 170 اثر از معلمان در دست داریم و حدود 75 گزارش در حال تکمیل است که برخی در حد چاپ کتاب هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: