جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 خرداد 1393     
ارائه‌وام‌نصب‌پنل‌های‌خورشیدی‌روی‌بام‌ها

فارس: حمید چیت‌چیان بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی در شهرستان تبریز با بیان اینکه امروزه وسعت کاربرد انرژی‌های خورشیدی و بادی در جهان رو به افزایش است و ما نیز باید تلاش کنیم تا همگام با جهان در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گام برداریم، افزود: در کشوری مانند ایران که سلطه تفکر نفتی بر آن حاکم است، استفاده از انرژی‌های نو موجب خواهد شد از ذخایر ارزشمند انرژی‌های فسیلی برای نسل‌های آینده محافظت شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: در نیروگاه‌های حرارتی پنج درصد برق تولیدی در مصارف داخلی و پنج درصد در انتقال و 15 درصد نیز در بخش توزیع هدر می‌شود اما با توجه به اینکه پنل‌های خورشیدی در نقطه مصرف نصب می‌شوند، این تلفات به صفر می‌رسد و در واقع از 25 درصد تلفات برق جلوگیری می‌شود.

چیت‌چیان ظرفیت نصب‌شده برق کشور را بیش از 70 هزار مگاوات ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال پیک مصرف برق به 50 هزار مگاوات برسد که 12 هزار مگاوات آن فقط مربوط به بخش تلفات انرژی است.

وی درباره تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از انرژی‌های نو، گفت: 50 درصد تسهیلات بلاعوض برای نصب پنل‌های خورشیدی بر روی بام‌ها در نظر گرفته شده است و چنانچه مردم برق تولیدی را افزون‌بر مصارف خود در اختیار شبکه بگذارند، به‌ازای هر کیلووات ساعت 4 هزار و 430 ریال دریافت خواهند کرد.

وزیر نیرو اشاره کرد: در زمان حاضر، متوسط فروش هر کیلووات ساعت برق در کشور 494 ریال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: