جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 خرداد 1393     
جذب۴هزار قاضی دردستگاه قضایی

فارس: آیت‌الله محمدصادق آملی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم افتتاح ساختمان اداره‌کل دادگستری و دادگاه‌های تجدیدنظر خراسان رضوی با حضور مسئولان عالی قضایی و دیگر مسئولان کشوری و استانی، اظهار کرد: در دستگاه قضایی، اقتدار و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: موضوع اصلی اقتدار و سلامت نیروی انسانی است و همانگونه که این موضوع مهم است، بهبود وضعیت فیزیکی ساختمان‌ها نیز مهم بوده و وجود فضاهای مناسب برای کار و مراجعه‌کنندگان شأن دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اصل و آنچه معیار حقیقی به شمار می‌رود، عبارت از بهبود وضعیت نیروی انسانی است و سلامت و اقتدار دستگاه قضایی به قضات و کارکنان آن بستگی دارد.

لاریجانی عنوان کرد: حساسیت قوه قضائیه نسبت به تخریب‌هایی است که در مورد قوه قضائیه صورت می‌گیرد، چراکه تخریب قوه قضائیه موجب آسیب‌ رساندن به اقتدار نظام می‌شود.

وی بیان کرد:‌ اقتدار قوه قضائیه برای امنیت مردم رکن است و باید به سلامت دستگاه قضایی توجه شود.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد:‌ در بازسازی نیروی انسانی در قوه قضائیه گام‌‌هایی بلند، کمی و کیفی مؤثر است و در زمینه کمی در راستای جذب قضات جدید اقداماتی صورت گرفته است.

لاریجانی عنوان داشت: کمبود نیرو در دستگاه قضایی محدود بوده و جذب 4 هزار قاضی در دستگاه قضایی می‌تواند در گشایش کار در دستگاه قضایی، مراجعین و اصحاب دعاوی مؤثر باشد، چراکه این مسئله برای اقتدار نظام و دستگاه قضایی نیز مؤثر است.

وی در خصوص جذب کارمندان غیرقضایی نیز گفت: در اجرای بودجه‌ای که تخصیص داده خواهد شد، پیگیری‌های لازم در مورد جذب کارمندان غیرقضایی صورت می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه آموزش در دستگاه قضایی مهم است، افزود: در دستگاه قضایی آموزش بدوی و حین خدمت با توجه به اینکه قوانین جدیدی مصوب و ابلاغ شده و می‌شود باید از کیفیت بهتری برخودار شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در برخی از مواد قانونی که تغییر یافته، افزوده شده و... نیازمند آموزش‌هایی در دستگاه قضایی هستیم که با مساعدت و تلاش معاونت آموزش قوه قضاییه این مسئله به خوبی انجام شده تا قضات با دانش جدید به مشکلات رسیدگی کنند.

وی با تأکید بر مسئله سلامت و اخلاق در دستگاه قضایی، افزود: اخلاق به لحاظ فردی و حرفه‌ای بر ما واجب بوده و نیاز اساسی ما است، چراکه دعوت همه انبیای الهی نیز به این موضوع بوده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اخلاق در امر حرفه‌ای از واجبات است، گفت: یک قاضی برای صادر کردن حکم عادلانه باید از اخلاق و تقوا برخوردار باشد.

لاریجانی ادامه داد: از جمله مقدمات رسیدن به معانی و حقایق سلامت نفس و روشن شدن ضمیر انسان است و نفس انسان هرچه بیشتر تکامل یابد فهم او نیز بیش از گذشته ارتقا می‌یابد.

وی عنوان کرد: اخلاق در مقام فهم، سلوک انسانی و قضاوت مؤثر است، اما متأسفانه وضعیت امروز زندگی ما مانع آن شده، چراکه همه ما گرفتار روزمرگی شده و به فکر خود نیستیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: باید مراحل آینده‌ای که در مسیر ما است را باور کنیم و از آنها غفلت نکنیم و به یقین کامل برسیم، اما متأسفانه ادعای مؤمن بودن و حب خدا را داریم، اما حتی در نمازها و دعاهای‌مان به سوی ایزد منان متوجه نیستیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: