جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
افتخاری برای یک ابر پروژه شهری

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، 57770 قطعه بتنی ساخته در پروژه پل صدر در کمتر از 7 ماه تولید شد.

بزرگراه صدر به عنوان نخستین پل تک پایه طبقاتی کشور با طول 11 کیلومتر پروژ‌ه‌ی شاخص به ویژه در زمان تحریم‌های بین المللی است که تنها با تکیه بر توانایی و دانش مهندسان داخلی پس از 26 ماه به پایان رسید.

بزرگراه صدر به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شد. این پروژه شاخص از شهریور ماه 90 آغاز و با رعایت استانداردهای بین المللی، اعمال دقت و صحت در عین سرعت عملیات اجرایی و بهره‌مندی از تکنیک‌های مبتکرانه موجب کاهش هزینه های قابل توجهی شد که از نکات مثبت و شاخص این پروژه به لحاظ مدیریتی محسوب می‌شود.

بزرگراه صدر به عنوان نخستین پل تک پایه طبقاتی کشور شامل یک پل اصلی به عرض 70.22 متر و طول 11 کیلومتر در دو باند رفت و دو  باند برگشت و در هر مسیر یک خط اضطراری برای عبور خودروهای ویژه توسط مهندسان ایرانی طراحی و در مدت دو سال ساخته شد.

این پروژه عظیم کاهش بار ترافیک در 7 بزرگراه اصلی تهران و همچنین کاهش بار ترافیک در تونل نیایش را نیز به همراه داشته است. 40 درصد ترافیک عبوری از بزرگراه صدر فرا منطقه‌ای بوده و 60 درصد محلی و منطقه‌ای که با ساخت این پل 40 درصد بار ترافیکی این مسیر به روی پل منتقل و ترددهای فرا منطقه‌ی دیگر مزاحمتی برای ساکنان مناطق 1،3،4 ندارد و همچنین کاهش بار ترافیکی چشم گیری علاوه بر بزرگراه صدر در بزرگراه شهید همت، زین‌الدین و حکیم، مدرس و یادگار را نیز شاهد هستیم.

پل طبقاتی صدر از سمت شرق در محدوده تقاطع بزرگراه صدر-بزرگراه امام علی آغاز و از روی میدان نوبنیاد و بزرگراه صیاد شیرازی عبور کرده و در تقاطع با بلوار شهید کاوه و بلوار قیطریه رمپ و لوپ‌ها و دسترسی‌های لازم را تامین می‌کند و پس از عبور از روی تقاطع صدر-شریعتی در محدوده بلور مدرس وارد تونل نیایش می‌شود.

*قطعات بتنی پیش ساخته

تولید قطعات بتنی پیش ساخته در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر از ابتدای آذر سال 91 آغاز شد که کل قطعات مورد نیاز برای احداث پل اصلی، عرشه پل‌های رمپی و سر ستون‌های این پروژه در مجموع 57770 قطعه بتنی است که با فعالیت شبانه روزی 1200 نفر در کمتر از 7 ماه تولید شد.

*پل صدر برگزیده‌ی طرح بتنی

پروژه‌های عمرانی بسیاری در حوزه‌های مختلف ساختمانی، پل، تونل، سازهای آبی و سازهایی که در ساخت آنها از فناوری‌های نوین بتن استفاده شده که فرآیند ساخت آنها با صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و کاهش آلاینده‌های محیط زیست همراه بوده است.

در سیزدهمین همایش روز بتن پروژه‌های عمرانی زیادی به رقابت پرداختند که در این میان 4 طرح به عنوان پروژه‌های برند بتنی شناخته شدند که بزرگراه طبقاتی صدر به عنوان طرح برتر بتنی در سیزدهمین همایش روز بتن معرفی شد و افتخاری برای این ابر پروژه‌ی شهری محسوب می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: