جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
نظر فرکی درباره دیدار ایران با ژاپن

ایسنا: حسین فرکی درباره دیدار روز سه‌شنبه ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی اظها‌ر کرد: فکر می‌کنم آخرین بازی ما مقابل ژاپن به سال 2005 بازمی‌گردد که بعد از صعود ما به جا‌م جها‌نی حکم بازی تشریفاتی را داشت و ما با یک گل مقابل آنها شکست خوردیم. ژاپن به همراه استرالیا و کره حرف اول را در آسیا می‌زنند و این کشورها دیگر دغدغه‌ صعود نکردن به جا‌م جها‌نی را ندارند. از این دست بازی‌ها می‌تواند کمک زیادی به بازیکنان ما بکند. این بازی می‌تواند برای بازیکنان جوان و کم تجربه ما با ارزش باشد تا بتوانند خودشان را محک خوبی بزنند.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سپاهان درباره این که در هفته‌ اخیر تیم‌های درجه دو آسیایی توانستند تیم‌هایی مانند استرالیا و ایران را متوقف کنند، خاطر‌نشان کرد: به نظر من پیروزی تیمی مانند اردن مقابل استرالیا نشان از پیشرفت نیست. شاید اتفاق خاصی افتاده است که آنها توانستند به پیروزی برسند و این پیروزی برای یک بار است. چنین نتایجی اتفاقی است.

او با بیان این که در بازی با عمان بازیکنان ما عملکرد خوبی نداشتند، افزود: اکثر بازیکنان ما روز خوبی را سپری نکردند و نسبت به گذشته عملکرد ضعیفی داشتند اما این تیم عمان هم از تیم سال 2004 ضعیف‌تر بود. عمان هم بالاخره پیشرفت‌هایی داشته است ولی نتیجه‌ ما مقابل آنها قابل قبول نبود. تیم ملی در مرحله گذار و پوست‌اندازی است. شاید در زمان دیگری مقابل عمان بهتر نتیجه می‌گرفتیم. با توجه به شرایط موجود تساوی یک بر یک در آنجا برای ما خوب بود و باعث شد نگرانی از بابت صعود به مرحله دوم انتخابی جا‌م جها‌نی نداشته باشیم. نگرانی ما در مرحله دوم آغاز می‌شود که تک‌تک امتیازات از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

فرکی با اشاره به تعطیلات لیگ گفت: از تعطیلات بلندمدت ناراضی هستیم اما چاره‌ای هم نداریم. کسانی که این تقویم را تتنظیم می‌کنند از تبحر بسیار بالایی برخوردار هستند. بدون شک تیم ‌ملی هم در برخی از مواقع نیاز به اردوهای بلندمدت دارد و باید درخواست‌های سرمربی تیم ‌ملی در این تقویم گنجانده شود. شاید تعدادی از تعطیلات لیگ دارای زمان زیادی باشند اما تیم ‌ملی برای هماهنگی به این تعطیلات نیاز دارد. فکر نمی‌کنم برای یک بازی نیاز به چنین تعطیلاتی باشد ولی اگر دو یا سه بازی پشت سر هم داشته باشیم لازم است که چنین تعطیلاتی را لحاظ کنیم.

او ا‌ضافه‌ کرد‌: انتظارات از تیم ‌ملی و سرمربی‌اش بالاست و آنها هم فشار زیادی را احساس می‌کنند که اردوهایی را برای تیم ‌ملی در نظر می‌گیرند. به نظر می‌رسد تیم‌های لیگ برتری از این تعطیلات راضی نیستند؛ چرا که بازیکنان را از شرایط مسابقه دور می‌کند و برای لیگ‌مان تبعات منفی دارد.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سپاهان دیدار تیمش با پدیده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خو‌شبختا‌نه مسئولان تیم پدیده این درخواست را به ما دادند و ما هم با آن موافقت کردیم؛ چرا که فرصت خوبی برای آماده‌سازی تیم ما بود. این بازی پیام خوبی برای ما داشت و توانستیم از بازیکنانی که کمتر به آنها بازی می‌رسد در کنار بازیکنان با تجربه بازی بگیریم. البته تعدادی از بازیکنان ما در تیم ‌ملی بودند و به همین دلیل با محدودیت مواجه بودیم. به‌ هر‌ حال از عملکرد شاگردانم در این بازی راضی بودم.

حسین فرکی درباره اخراج محمدرضا خلعتبری در بازی دوستانه مقابل پدیده یادآور شد: اخراج او در دقایق پایانی رخ داد و به دلیل مسائل فنی نبود که هر دو تیم نسبت به مساله‌ای اعتراض داشتند. با بازیکنان صحبت کردم که دیگر در جریان مسابقات رسمی شاهد اخراج بی‌دلیل بازیکنان نباشیم.

او درباره عملکرد حسین فاضلی در تیم ‌ملی امید گفت: متاسفانه این مسابقات پخش نمی‌شود و تا به حال نتوانسته‌ام بازی آنها را تماشا کنم. نتایجشان را دنبال می‌کنم و به مسئولان تیم ‌امید هم بابت صعود به فینال این مسابقات تبریک می‌گویم. ان‌شا‌ء‌الله حضورمان در غرب آسیا با قهرمانی توام شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: