جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 مهر 1394     
بسته پیشنهادی دولت نیز گره ای از مسائل کنونی بازار خودرو حل نخواهد کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به بسته پیشنهادی دولت برای خروج رکود از بازار خودرو گفت : تا زمانی که کیفیت و قیمت خودروهای داخلی متناسب نشود ارائه این بسته ها گره ای از مسائل کنونی بازار خودرو حل نخواهد کرد .

روح الله عباسپور ، افزود : در بسته پیشنهادی که دولت که به منظور تحرک بازار خودرو ارائه نموده اختصاص تسهیلاتی برای افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان پیشنهاد شده که با توجه به سود بالای تسهیلات مسلما این گونه تسهیلات به نفع مصرف کنندگان نخواهد بود.

وی تصریح کرد : آنچه که امروز باعث شده که خرید خودرو کاهش یابد ، تشکیل کمپین نخریدن خودرو نیست بلکه 3 موضوع اصلی در این جریان تاثیر گذاشته است امروز افت کیفی خودروها از دلایل مهم عدم تمایل برای خرید خودروهای داخلی است از این رو تا زمانی که اعتماد مردم نسبت به کیفیت و قیمت خودروهای داخلی جلب نشود ، بعید به نظر می رسد تحرک و تغییری در بازار خودرو و تمایل مصرف کنندگان بوجود آید.

وی همچنین انتظاری را که دولت در جامعه پس از توافقات هسته ای و آینده مذاکرات ایجاد نمود را علت بعدی در ایجاد رکود بازار خودرو دانست و گفت : دورنمایی که دولت از آینده مذاکرات و تاثیر آن بر تولید خودروهای جدید و با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین حضور برندهای معتبر و سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران مطرح نموده باعث شده که مردم منتظر نتایج مذاکرات و تصویب برجام و تغییر در وضعیت تولید و قیمت خودرو باشند و اگر خریدی صورت نمی گیرد و رکودی وجود دارد بخش زیادی از آن به این مساله ارتباط دارد.

وی تصریح کرد : متاسفانه مسائل اخیر موجب شده که خرید خودرو با افت مواجه شده در نتیجه گردش مالی در شرکتهای خودروساز با مشکل ایجاد شده بالطبع این مسائل باعث عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان و افزایش مشکلات در صنعت  قطعه سازی و اخراج بخش زیادی از کارگران در این حوزه از صنعت شده است.

وی اظهار داشت : امروز چنانچه رکود و بیکاری در صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد شده به دولت ارتباط دارد اگر با مردم صادق باشیم و شرایط پساتحریم را به درستی برای جامعه تبیین می گردید این وضعیت در بازار کشور و خرید خودرو ایجاد نمی گردید.

نماینده بویین زهرا و آوج در خانه ملت در ادامه به اظهار نظر وزیر صنعت و معدن اشاره کرد و گفت : اخیرا وزیر صنعت و معدن اعلام کرده که توافق هیچ مشکلی را از صنعت حل نخواهد کرد که البته نظر درستی است چرا که ابتدا باید مشکلات موجود شناسایی و علت رکود بررسی می گردید و به تناسب آن بسته پیشنهادی ارائه می گردید.

عباسپور با بیان اینکه به سرعت نمی توان انتظار مصرف کننده داخلی را پاسخ داده شود ، افزود : تا زمانی که کیفیت و قیمت خودروهای داخلی متناسب نشود ارائه این بسته ها نیز گره ای از مسائل کنونی بازار خودرو حل نخواهد کرد .

وی گفت : برای رفع مسائل اخیر ابتدا باید مشکل نقدینگی تولیدکنندگان حل شود هر چند ارائه تسهیلات درصد کمی در رفع رکود بازار موثر خواهد بود اما نکته اصلی در این جریان ارتقاء کیفی تولیدات داخلی است ضمن اینکه در این شرایط باید واقع بینانه با مردم صحبت شود تا مسائل کنونی در بازار خودرو تدوام نیابد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: