جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
انصاری: تهدیدها را جدی نمی گیریم

 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز یکشنبه 19 مهر پس از اتمام جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره اظهارات علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که گفته بود بعضی نمایندگان او را تهدید کرده‌اند، گفت: متأسفانه یکی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس به آقای صالحی و آقای ظریف گفته است ما شما دو نفر را اعدام می‌کنیم و در رآکتور اراک دفن کرده و رویتان سیمان می‌ریزیم.

وی خاطرنشان کرد: اما من فکر می‌کنم آقای ظریف و صالحی از این صحبت‌ها بسیار شنیده‌اند و ما این گونه سخنان را جدی نمی‌گیریم.

انصاری همچنین با تشکر از رأی‌ مجلس به کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام امروز را روز خاصی برای مجلس خواند و گفت: شاهد بودیم که مخالفین و موافقین با تمام ظرفیت آمده بودند که بحث مفصلی هم صورت گرفت.

وی اظهار داشت: رأی نمایندگان نشان داد که مایلند بحث برجام به فرجام برسد و تأکید مقام معظم رهبری نیز بر این بوده است که موضوع هسته‌ای موجب دستاویز اختلاف نشود بلکه عاملی برای وفاق ملی باشد. و ما امیدواریم این رأی موجب همدلی جریانات سیاسی برای خدمت به مردم باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به دقت نظر و توجه ویژه در بررسی جزئیات طرح مذکور گفت: امیدواریم جزئیات به گونه‌ای تصویب شود که هیچ مشکلی در روند اجرای برجام به وجود نیاید و خوشبختانه طرحی که در کمیسیون امنیت ملی تصویب شده با دقت و کارشناسانه تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت درباره برخی بندهای طرح اجرای برجام نظر داشت، خاطرنشان کرد: اما به خواست خدا اگر طرح از تصویب مجلس عبور کند زمینه اجرای برجام هموار شده و دولت مسئولیت سنگینی برای اجرایی کردن آن، رفع تحریم‌ها و حل مشکلات مردم خواهد یافت.

انصاری از تبعیت دولت از نظر مجلس سخن گفت و با تأکید بر اینکه هر چه مجلس تصویب کند برای دولت محترم است، گفت: مطمئنیم با توضیحات کمیسیون امنیت ملی طرح جامع و کاملی از تصویب مجلس خواهد گذشت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به طولانی نشدن تصویب طرح در مجلس و تأیید آن در شورای نگهبان اضافه کرد: امیدواریم جزئیات طرح در جلسه علنی بعدی تصویب شده و با رسیدگی شورای نگهبان به آن می‌کوشیم که برجام در مهلت مقرر قانونی شود و اگر چند روز هم از مهلت مقرر بگذرد مشکل‌ساز نخواهد بود اما تقاضای ما از مجلس و شورای نگهبان این است که در ظرف زمانی تعیین شده طرح اجرای برجام را تصویب و تأیید کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان با تأکید بر اینکه دولت به قانون عمل می‌کند و منتظر تصویب قوانینی در موارد لازم می‌ماند، گفت: همه می‌دانند این دولت قانون‌گراست و از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که قانون‌گرایی و احترام به مجلس را از آغاز کار سرلوحه خود قرار داده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: