جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
قرارداد اجرای طرح جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده بزودی نهایی می شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت به منظور اجرای طرح جایگزینی ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بزودی نهایی می شود.

سیدعلی هاشمیان، مدیر پروژه طرح جایگزینی طرح ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به این که این طرح با هدف مصرف سوخت گاز به جای بنزین در تاکسیها و افزایش بازدهی آنها، پارسال در شورای اقتصاد تصویب شد، گفت: اتحادیه‌ تاکسیرانی، اتحادیه تعاونیهای تاکسیرانی و شهرداریهای سراسر کشور طرف قرارداد با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای اجرای این طرح خواهند بود.

وی افزود: یارانه صرفه جویی سوخت پس از تأیید شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از سوی شرکت ملی نفت ایران به طرفهای قرارداد پرداخت و از آن محل به حساب هر سرمایه گذار عامل صرفه جویی براساس میزان عملکرد آن در دوره‌های زمانی مشخص پرداخت خواهد شد.

مدیر پروژه طرح جایگزینی طرح ١٤٠ هزار تاکسی فرسوده با اشاره به نهایی شدن طرح اندازه‌گیری و صحه گذاری (M&V) در قرارداد مذکور یادآور شد: ارزش سوخت صرفه جویی شده حاصل از این جایگزینی براساس این طرح، اندازه‌گیری و پس از تایید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور در بازه‌های زمانی سه ماهه به طرفهای قرارداد پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، براساس مصوبه شورای اقتصاد، شرکت ملی نفت ایران می‌تواند به ازای جایگزینی هر تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز (با مشخصات معین) و براساس میزان پیمایش آنها در مدت پنج سال تا سقف ٣٧٨٠ دلار و برای تاکسیهای پایه‌گازسوز ون در مدت هفت سال ٧٨١٠ دلار یا معادل ریالی آن را به سرمایه‌گذاران در این طرح پرداخت کند.

هاشمیان با اشاره به این که این طرح برای جایگزینی تاکسیهای فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با حداقل ٣٥٠ کیلومتر پیمایش با هربار سوختگیری است، تصریح کرد: به ازای ورود هر دستگاه تاکسی و یا ون جدید پایه‌گازسوز به ناوگان باید یک دستگاه تاکسی فرسوده اسقاط شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: