جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
ربیعی: مشکلات بازنشستگان را می‌دانیم

ایسنا: علی ربیعی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشور با بیان اینکه ما مسائل مربوط به بازنشستگان را می‌دانیم و خجالت می‌کشیم که نمی‌توانیم همه آنها را حل کنیم، گفت: سعی می‌کنیم دروغ نگوییم، کار غیرکارشناسی انجام ندهیم و وعده‌هایی که کشور را دچار آسیب می‌کند، ندهیم.


وی ادامه داد: خود بنده خانواده فقیری داشتم و با این فهم و درک در کنار شما بازنشستگان هستم. قصد داریم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه ششم توسعه دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امسال از محل منابع خودمان 1000 میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بازنشستگان اعتبار صرف کرده‌ایم، گفت: برای پرداخت حقوق‌تان نیز حدود 4000 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کمک کرده‌ایم. عده‌ای با تحریم، جیب‌هایشان را پر می‌کرده‌اند و آقایی که اکنون در حال محاکمه است، تنها خواب پولی که پیشش می‌ماند در سال 200 میلیارد تومان بود. به همین خاطر امروز با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم که سعی می‌کنیم آنها را حل کنیم.

ربیعی با بیان اینکه با وزارت مسکن، تعاملاتی انجام داده‌ایم تا بتوانیم صندوق مسکنی را برای بازنشستگان احیا کنیم و ساخت مسکن اجتماعی را کلید بزنیم، گفت: درباره درمان و بیمه تکمیلی بازنشستگان هم باید بگویم که بیمه‌های تکمیلی همه دچار نارسایی هستند، زیرا تعرفه‌های پزشکی را بالا بردند اما اعتبار بیمه‌ها به این میزان رشد نکرد، بیمه‌ها اکنون وضع نامناسبی دارند.

وی ادامه داد: سعی می‌کنم تا پایان هفته با مسوول بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت‌وگویی داشته باشیم تا با پولی که داریم خدمات بهتری به بازنشستگان ارائه دهد، زیرا بازنشستگان نارضایتی‌هایی از وضعیت بیمه تکمیلی خود دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر اینکه صندوق‌های بازنشستگی تنها صندوق پرداخت مستمری نیستند، گفت: باید صندوق‌های بازنشستگی کانون‌های گفت‌وگوی بانزشسته‌ها باشد و برنامه‌ریزی کنیم که کانون‌ها و صندوق‌های بازنشستگی به کمک جامعه بیاوریم و بازنشستگی را یک فرصت اجتماعی بدانیم. جامعه‌ای خوشبخت خواهد بود که بزرگان در آن نقش داشته باشند. امیدوارم روزی را نبینم که به جای سرراه گذاشتن کودکان، سالمندان را در خیابان بگذارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: