جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
شاخ آفریقا خشک می شود

به گزارش مهر، منطقه شاخ آفریقا شامل کشورهای سومالی، اتیوپی، اریتره، کنیا و اوگاندا می شود و به واسطه موقعیت استراتژیکی که در نقشه جهانی دارد همواره مورد توجه کارشناسان قرار داشته است.

اکنون دانشمندان هشدار می دهند، برخلاف مدل های آب و هوایی که پیشتر ارایه شده بود، خبری از بارش های جوی نبوده و بسیاری از سرزمین های این منطقه در سراشیبی خشکسالی شدید قرار گرفته اند.

دانشمندان دانشگاههای آریزونا و کلمبیا در این بررسی به سراغ نمونه برداریهایی از خلیج عدن واقع در حاشیه شمالی شاخ آفریقا رفته و پس از بررسی دقیق آنها متوجه شدند که این منطقه طی یک قرن گذشته با سرعت عجیبی در حال خشک شدن بوده است.

این دانشمندان مطمئن شده اند که خشک شدن سریع شاخ آفریقا به واسطه اثرات شوم گرمایش زمین و افزایش حجم گازهای گلخانه ای صورت گرفته است.

نکته نگران کننده تر این است که به گفته دانشمندان، این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

بر اساس پیش بینی محتمل دانشمندان، درصورتیکه این منطقه از جهان به طور کامل خشک شود امنیت غذایی و کشاورزی آن در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

پیش بینی دانشمندان نشان می دهد درحالی که بسیاری از مردم این منطقه تصور می کنند در آینده بارشهای شدیدی روی خواهد داد و شاخ آفریقا به منطقه ای سرسبز تبدیل خواهد شد اما واقعیت کاملا در نقطه مقابل قرار دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: