جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 خرداد 1393     
امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با وزارت ارشاد

 

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: ویژگی منحصربه فرد تهران این است که در حالی که نقش مرکزیت و پایتخت بودن رادارد،تجربه گذشته وبرداشت های علمی نشان داده که اقدماتی که در این شهر انجام می شود، تاثیرات بین المللی وداخلی زیادی داشته است.

 

 

 

وقتی فردی از خارج کشور وارد این شهر می شود،طبیعتا قضاوت او هم درباره ایران،هم نظام اسلامی وهم مردم عمدتا در تهران خلاصه می شود.زیرااین افراد کمتر فرصت می کنند به بقیه کشور سفر کنند که این نقش تهران بسیار برجسته است.

دکتر محمد باقر قالیباف طی سخنانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محل موزه هنرهای معاصر با حضور علی جنتی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران شهری و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت (عج) با بیان مطلب فوق تصریح کرد: در سال های اخیر یادداشت ها، حرف ها و سخنان شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و افرادی که برای سیاحت به کشور آمده اند، حاکی از این است که آن ها به سرعت به قضاوت می رسند و بیان می کنند. از بعد علمی نیز می توانیم «تئوری پخش» را بیان کنیم. به نحوی که هر کاری خوب یا بدی که در تهران اتفاق می افتد، بعد از چند ماه و یا یکی - دو سال در بقیه شهرهای کشور نیز اجرایی می شود. حتی گاهی اوقات کارهایی در تهران انجام می شود که ما احساس می کنیم تصمیم پخته ای نبوده است و آن کار را اصلاح می کنیم. اما بعد که به دیگر شهرها سفر می کنیم، شاهد هستیم که عین اتفاق اولیه را پیاده سازی کرده اند و تا زمانی که اصلاحات آن تصمیم در تهران را مشاهده نکنند، حاضر به اصلاح آن کار نیستند. این امر در احداث یک ایستگاه اتوبوس، یک جدول، فضای سبز تا بخشنامه ها و تصمیم ها صورت می گیرد و با همه وجودم این را در شهرداری دیده ام.

 قالیباف خاطرنشان کرد: اهمیت شهر تهران، تاثیر گذاری مردم شهر تهران و شهروندان تهرانی بر پیکره کشور و همچنین قضاوت بین المللی باعث شده تا تهران در ایران منحصر به فرد باشد. از این رو نباید نگاه یک شهر را به تهران داشته باشیم که این موضوع مسئولیت ما را سنگین کرده است. باید دقت کنیم تصمیمات درستی بگیریم و تصمیم سازی های درستی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: در این شرایط موجود، مخصوصا شرایط سخت اقتصادی و در حوزه فرهنگ باید به این موارد توجه داشته باشیم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ در این کشور مظلوم است و کارنامه قابل دفاعی در عملکرد فرهنگی نداریم. فرهنگ در نظام اسلامی و تاریخ تمدنی این کشور نقش برجسته دارد و قبل از هر چیزی ایران را در خارج از کشور به فرهنگ و هنرش می شناسند اما این مظلوم ترین بخش جامعه ما شده است.

 شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: به صورت کلی مردم ما از اختلاف و چالش بین مدیران خوششان نمی آید. برای آن ها مهم نیست که مقصر چه کسی است. وقتی یک چالشی را می بینند و یک اختلافی را مشاهده می کنند، مطمئن هستند که اولین آسیب و خسارت این عدم هماهنگی قبل از اینکه برای مدیران و مسئولان باشد، برای مردم است.

 دکتر قالیباف ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر موضوع همدلی، همراهی و همکاری بین سازمان ها تاکید کرده اند؛ مخصوصا در عرصه ای مثل فرهنگ که مظلوم است. بنابر این برای حفظ هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی ما و برای رشد و تعالی شهر و کشور باید به این موضوع توجه داشته باشیم؛ آن هم با اهمیت و تاثیر گذاری که شهر تهران دارد. باید بدانیم خواسته مردم و مقام معظم رهبری نیز همین است.

 وی اظهار داشت: بسیارصریح این نکته را بگویم، بنده به عنوان خدمتگزار در شهرداری تهران بر اساس احساس و باوری که به فرهنگ جهادی دارم و به خاطر باورهای انقلابی و دینی خودم، خواسته های مردم و مقام معظم رهبری و فهمی که از فرهنگ جهادی دارم، شاید بیش از دیگران ملزم به همکاری با دولت باشم. در این میان نباید یک وقتی برداشت های نفسانی و سیاسی - از نوع زشت آن – وجود داشته باشد چرا که اساس سیاست به معنای خردوزی است که لازمه حیات جامعه است و نباید وارد بحث سیاست بازی شویم.

 شهردار تهران تصریح کرد: امروز خودم را بیشتر ملزم کرده ام که همکاری بیشتری با مجموعه دولت برای حفظ این هویت اسلامی، انقلابی، دینی، ایرانی و این تمدن بزرگ کشورعزیزمان داشته باشم و همکاری کنیم. در کنار این موضوع همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کردند سابقه دوستی و ارادتی که به ایشان داریم نیز این امر را مضاعف کرده است. چندی پیش که خدمت دکتر هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بودیم خبرنگاری گفت نکند همکاری ها از باب همشهری بودن شما است؟ صرفا همشهری بودن ملاک همکاری ها نیست. اساسا آن باورها و وظیفه ای که در قبال مردم، نظام و انقلاب داریم باعث این امر شده و امیدوارم این امضای تفاهم نامه بتواند انسجام و همدلی بیشتری در عرصه فرهنگی در شهر تهران داشته باشد؛ مخصوصا در فرهنگ و هنر که بیشترین اثر آن در منابع انسانی و هنرمندانی که در این عرصه هستند وجود دارد و فرهنگ در این بخش بسیار اثر گذار است.

 وی خاطر نشان کرد: امیدوارم در این بخش بتوانیم به خوبی ایفای نقش کنیم، آن چیزی که نظام، مردم و تمدن ما از ما انتظار دارد را برآورده کرده و در این چند صباحی که مسئولیت داریم، این نعمت بزرگ را شکر گذاری کنیم؛ شکر گزاری این نعمت نیز جز خدمت صادقانه به مردم چیز دیگری نیست.

 محمدباقر قالیباف در پایان گفت: امیدوارم دوستان و همکاران من در شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانند نمونه ای از یک همکاری خوب برای تحقق آرمان های کشور و نظام را به نمایش بگذارند. همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشکر می کنم که این فرصت برای همکاری و همراهی فراهم شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: