جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
ريختن زباله در جوي هاي آب به آب گرفتگی معابر می انجامد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل و عوامل آب گرفتگي برخي معابر تهران پس از وقوع بارندگي گفت: براي اين موضوع علل مختلف و متعددي وجود دارد اما مهم ترين علت آن، رفتاري است كه با محيط زيست اطرافمان داريم، واقعيت اين است كه رفتارمان خلاف طبيعت است.

مهندس محمد حقّاني افزود: پس از بارش باران،پل هايي كه بر روي جوي هاي آب نصب شده اند مي گيرند، چرا كه بسياري از ما بدیهی ترین اصول را نیز رعايت نمي كنيم و هر چه زباله داريم در جوي ها مي ريزيم و آنها را پر از زباله مي كنيم.

وي با اعلام اين كه تخريب باغات و آسيب به پوشش گياهي تهران و اطراف آن در سال هاي گذشته از جمله عوامل بروز این مشكل است،‌ تأكيد كرد: البته كم عرض بودن جوي ها و نهرها و طراحي نامناسب آنها از ديرباز نيز هنگام بارندگي، به اين مشكل دامن مي زند.

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامی شهر تهران با اشاره به اين كه خود طبيعت بهترين طراح هر شهری است، اظهار كرد: اگر ساز و كار طبيعي شهر را بر اساس 7 رود دره اصلي تهران طراحي كرده بوديم، نه تنها هنگام بارندگي كه در زمان وقوع سيلاب نيز كمترين گرفتگي در شهر ايجاد نمي شد.

مهندس حقّاني با بيان اين كه تا وقتي براي عريض كردن خيابان ها و بزرگراه ها، جوي ها را باریک و نهرها را تنگ می كنيم يا روي آن ها را مسدود می نماييم، با اين مشكل رو به رو خواهيم بود، تصريح كرد: تا وقتي زباله هاي خود را در جوي ها رها    مي كنيم، وقوع آب گرفتگي معابر، امري بديهي و قابل پيش بيني است.

وي در پايان با درخواست از عموم شهروندان به ویژه كسبه مبني بر عدم ريختن زباله در جوي ها به ويژه در فصول پاييز و زمستان كه بارش هاي تهران بیشتر مي شود، خاطرنشان كرد: البته مديريت شهري نيز بايد اين مشكل را با اصلاح و تكميل   زيرساخت هاي تهران برطرف نمايد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: