جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
احداث محور دروازه ای در مرز جنوبی شهر تهران

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،مدیرکل حریم شهرداری تهران از نهایی شدن روند مطالعاتی پروژه احداث دروازه جنوبی شهر تهران در محور جاده قم خبر داد.

حسین خانلری در نشست صمیمی که با حضور شهردار منطقه 20 و عوامل فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد، گفت: احداث 8 دروازه در مبادی ورودی شهر تهران در دستور کار داریم که محور دروازه جنوبی پایتخت در محور جاده قم از سه راه خیر آباد تا سه راه ترانسفو احداث می شود.

خانلری با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی این پروژه در مرحله نهایی است و به زودی عملیاتی می شود، افزود: توجه به ساختار تاریخی و مذهبی شهرری و نقطه اتصال حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به حرم امام خمینی(ره) در قالب بین الحرمین از جمله مواردی است که در این محور 2 هزار متری لحاظ شده است.

وی در ادامه این نشست صمیمی که با هدف همگرایی بیشتر در جهت حفظ و صیانت از حریم شهر تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تعیین تکلیف تقاضای شهروندان منطقه 20 در حوزه کشاورزی و انتقال بخشی از صنوف به حریم جنوبی شهر تهران لازم است، خوشبختانه ساخت و ساز به خوبی در حوزه ری مدیریت شده است.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز با اشاره به اینکه حریم تنفس گاه شهر است و حفظ آن از اولویت های مدیریت شهری این منطقه جنوبی است، گفت: منطقه 20 با 162 کیلومترمربع حریم، بیشترین محدوده از حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده و نواحی 3، 5، 6 و 7 این منطقه جنوبی در حریم شهر تهران واقع شده است.

محمد حسین طالبی معاون فنی و عمران فرماندار ویژه شهرستان ری نیز بر حفظ و صیانت از حریم تاکید کرد و افزود: انتقال صنایع آلاینده و مزاحم شهری برای ساکنان حریم و روستائیان نیز مشکل زاست و این انتقال ها بایستی با لحاظ امنیت و آرامش این ساکنان انجام شود.

طالبی ادامه داد: صنوف مختلفی در حال فعالیت در محدوده حریم هستند که با برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی بیشتر برای تقاضاهای مجدد می توان به راحتی راهکار عملیاتی ارائه کرد.

مدیر کل حریم شهرداری تهران به همراه هیئت همراه، شهردار منطقه و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 ، معاون فنی و عمران فرماندار ویژه و بخشداران شهرستان ری از حاضران این نشست که در سالن شهید تهرانی مقدم واقع در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد، بودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: