جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 مهر 1394     
«تا همیشه» قابی از تلخ و شیرینی

باشگاه خبرنگاران: گیتی خامنه مجری برنامه تلویزیونی «تا همیشه»در خصوص این برنامه تلویزیونی گفت: برنامه «تا همیشه» از جمله برنامه‌هایی است که پیام و محتوای خود را در عنوانش بیان می‌کند، گروه سازنده «تا همیشه»، به مرور به زنده کردن ارزش‌های فراموش شده و ایجاد روحیه امید و نشاط برای ساختن یک زندگی سرشار از امید و روشن فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به هیچ عنوان قصد نداریم با مرور خاطرات ارزشمند و شیرین گذشته، حس تأسف برای از دست دادن یک گذشته انسانی و اخلاقی را در مردم زنده و دامن بزنیم،‌ بلکه ما قصد داریم به کمک این برنامه، با مرور ارزش‌ها و یادآوری طعم شیرین انسان بودن، جای خالی بعضی از حرمت‌ها و آداب درخور شأن را به کمک خود مردم پر کنیم و به عبارت ساده‌تر، تکرار پیام خوب بودن و انسانی زندگی کردن را با چاشنی شادمانه‌های لحظه‌های خوش دوران کودکی به تصویر بکشیم.

خامنه در ادامه در خصوص همکاری خود با گروه برنامه‌سازی «بچه‌های دیروز» و علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو بیان کرد: در زمانی‌که علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان بود، درباره ایده ساخت این برنامه با من صحبت کرد و فکر نمی‌کردم با این جدیت، سرعت و تا این میزان مشتاقانه ساخت آن را دنبال  و شروع کند.

وی افزود: سابق بر این افتخار همکاری با گروه خوب و پر تلاش «بچه‌های دیروز» را در شبکه پنج داشتم و با اجرای برنامه «تا همیشه» یاد زمانی می‌افتم که اجرای برنامه «بچه‌های دیروز» را بر عهده داشتم و اعتراف می‌کنم که باور نداشتم تا به این میزان با اقبال خوب مخاطبان روبرو شود و تجربه‌ «بچه‌های دیروز» دوباره در برنامه «تا همیشه» تکرار شود.

مجری برنامه‌های کودک و نوجوان رسانه ملی درباره تفاوت نگاه بینندگان نسل امروز و دیروز عنوان کرد: ما قصد داریم تا حد امکان همه عناصر سازنده برنامه «تا همیشه» با ظرافت نگاه عوامل برنامه‌ساز حتی شیوه‌های اجرا، شباهت‌های قابل لمسی با آن روز‌ها را داشته باشد، حتی سبک پوشش و سادگی دکور هم آگاهانه در خدمت حفظ این شباهت، به کار گرفته شده است که با استفاده درست از این گزینه‌ها، سفر به دوران کودکی در قالب برنامه «تا همیشه» ساده‌تر میسر خواهد شد.

خامنه از تفاوت زاویه نگاه نسل جدید به ساختار چنین برنامه‌های نوستالژیک عنوان کرد: تفاوت‌های بی‌شماری در فواصل این چند درجه وجود دارد که از آن‌ها برای فرم، قالب برنامه بهره می‌بریم. این نسل علی‌رغم تفاوت‌های در خور تأملش هنوز عنوان مخاطب کودک را با خود یدک می‌کشد. اما باید به خاطر داشته باشیم، مخاطبین این برنامه کودکان نیستند!

وی ادامه داد: همراهی کودکان با ما و بزرگترهایشان شادی ما را دو چندان می‌کند، اما مخاطبین اصلی ما افراد دهه پنجاه و شصتی‌ها هستند.

خامنه از تفاوت اجرای خود در رادیو و تلویزیون گفت: این تفاوت در کار اجرا کاملاً طبیعی است، به عنوان مثال شیوه اجرای من در «اردی‌بهشت» با جنس صحبت‌هایم در برنامه «موج شب»، یا قصه‌های بعد‌ازظهر رادیو کاملاً متفاوت‌تر از اجرای من در برنامه «تا همیشه» است.

وی با پاسخ به این سؤال که کدام اجرا برایتان دلنشین‌تر است، توضیح داد: زندگی کاری من آنچنان سرشار از لحظه‌ها و تجربیات ناب و متفاوت است که انتخاب را بسیار سخت و یا ناممکن می‌کند، باید بگویم به لطف خدا و به پاس مهر بی‌اندازه مردم خوب این دیار، رنگین کمانی از خاطرات خوش و در یاد ماندنی است که انتخاب را ناممکن و دشوار می‌کند.

خامنه از بازخورد نظرات مردم عنوان کرد و گفت: برای پاسخ دادن به این سؤال، ارجاعتان می‌دهم به زیرنویس‌های بی‌نظیر مردم که به نوعی سیری از تفکر جامعه شناسانه از روز‌های تلخ و شیرین مردم آن زمان را از نظر من بیان می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت و فوق‌العاده‌ برنامه «تا همیشه» زیرنویس‌هایی است که از خاطرات، احساسات و آرزوهای آن‌ها می‌گویند، گاهی با اشک و گاهی با لبخند پیامک‌ها و یادداشت‌ مخاطبان را می خوانم. با دوستان نادیده‌ام همدلی و همراهی می‌کنیم و پاسخ آنان را می‌دهم.

خامنه از واگویه‌های مردم با برنامه «تا همیشه» بیان کرد: بچه‌های آن دهه از ارزش‌های آن زمان می‌گویند، حرمت‌ها و قداست‌ها و باور‌هایی که رنگ باخته‌اند، آن‌ها از آرزو‌ی بازگشت به آن دوران می‌گویند و اینکه علی‌رغم وجود دشواری‌های فراوان، صداقت و یکرنگی و دوستی و محبت‌اش را کم می‌آورند.

مجری برنامه «بچه‌های دیروز» بیان کرد: پیام‌های مردم حاکی از نکات ظریف روانشناختی است که علاوه بر این که به خوبی جواب سؤال شما را می‌دهد، می‌تواند منبع خوبی برای کسب اطلاعات و الهام بخش ساخت برنامه‌ای به شکل مستقل است.

خامنه در پایان اشاره کرد و گفت: امیدوارم همدلی و همراهی این دوستان دیروز، امروز و امید خدا فردا را تا همیشه داشته باشیم و از علی زارعان به خاطر ایده عالی و همچنین همکاری با عوامل نازنین برنامه «تا همیشه» قدردانی می‌کنم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: