جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 مهر 1394     
درآمد ۲۰۳ میلیارد دلاری از ماهواره

مهر: حسن کریمی با بیان اینکه کشورهای جهان برای حضور بیشتر در عرصه فناوری­های فضایی به رقابت پرداخته و سرمایه­ گذاری­های کلان می­ کنند اظهار داشت: کشورهای پیشرفته جهان با توجه به اهمیت دست­اوردهای فناوری­های فضایی و نقش آن در توسعه پایدار، سرمایه­ گذاری کلانی در این حوزه می کنند و البته درآمد خوبی هم از این بابت به ­دست می­ آورند.

وی گفت: بنا بر آمار منتشره، درآمد جهانی حاصل از صنایع ماهواره در سال ۲۰۱۴، دویست و سه میلیارد دلار بوده است.

کریمی با بیان اینکه ۵۷ کشور جهان، حداقل یک ماهواره عملیاتی دارند، افزود: در سال ۲۰۱۴، از ۱۲۶۱ ماهواره عملیاتی کشورها، بیش از ۵۰ درصد آن ماهواره­های مخابراتی بوده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اظهار داشت: در سال ۲۰۱۴، تعداد ۲۰۸ ماهواره پرتاب شده که تقریبا دو برابر سال ۲۰۱۳ ( با ۱۰۷ ماهواره ) بوده و ماموریت آنها در حوزه های مختلف مخابراتی، هواشناسی، ناوبری، حفاظت نظامی، تحقیق و توسعه، علمی و رصد زمین بوده است.

وی یادآور شد: آمار ارائه شده نشان­ دهنده اهمیت صنایع فضایی در جهان و تلاش کشورها برای حضور بیشتر در این عرصه است.

کریمی به کاربرد دست­اوردهای فضایی در زندگی روزمره از جمله انتقال سریع اطلاعات، پزشکی از راه دور، مدیریت بحران بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و طوفان و مدیریت منابع آبی اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران که در جشنواره فضا سخن می­ گفت، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی عموم مردم، به ­ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان با علوم و فناوری­های فضایی و دست­اوردهای حاصله از آن، معرفی دست­اوردهای کشورمان در این عرصه و علاقه­ مند کردن دانش ­آموزان و دانشجویان به تحصیل این علوم عنوان کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: