جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 خرداد 1393     
پنل های خورشیدی و ماشین های الکتریکی باعث نابودی پمپ بنزین خواهند شد

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، روزگار پمپ بنزین ها به سر آمده و با پیشرفت سریع تکنولوژی پنل خورشیدی (pvphotovoltatic) آنها از بین خواهند رفت.

به عقیده Keith Barnham پروفسور بازنشسته فیزیک از کالج سلطنتی لندن، تکنولوژی پنل خورشیدی به سرعت در حال پیشرفت می باشد به طوریکه جامعه در معرض بروز انقلابی در پنل های خورشیدی قرار دارد و رانندگان دیگر به پمپ بنزین مراجعه نکرده و در عوض ماشینهای الکتریکی فوق العاده کارآمدشان را مجهز به تاسیسات پنل های خورشیدی داخلی خواهند کرد.

البته، ترکیب پنل های خورشیدی و ماشینهای الکتریکی یک ایده کاملا جدید نیست.در حال حاضر هزاران نفر از دارندگان ماشینهای الکتریکی در سراسر جهان از نیروی الکتریسیته پنل های خورشیدی تعبیه شده در سقف خانه هایشان جهت شارژ تمام ماشین های الکتریکی و هیبریدیشان استفاده میکنند. اما پروفسور بارنهام تنها در مورد پنل های خورشیدی که می توانند در سقف خانه ها گذاشته شوند صحبت نمی کند؛ صحبت او در مورد پنل های خورشیدی قرار داده شده در تمام وسایل روزمره زندگی مثل پنجره ها و پرده هاست.

در گفتگو با روزنامه تلگراف در فستیوال Hay، پروفسور بارنهام در مورد نوع جدیدی از پنل های خورشیدی که او و همکارانش روی آن کار کرده بودند و این پنل به نسبت تکنولوژی پنل خورشیدی فعلی بسیار کارآمد تر می باشد توضیح داد. تکنولوژی خورشیدی توسعه یافته توسط تیم کالج سلطنتی علاوه بر کارایی بیشتر، بسیار انعطاف پذیر نیز می باشد بدین معنی که عملا می تواند در هر ماده ای گنجانده شود و بر خلاف تکنولوژی PV  قدیمی، پنل خورشیدی جدید نیاز به یک زاویه دقیق ندارند تا با حداکثر کارایی عمل کنند یعنی می توانند تقریبا در هر مسیری قرار داده شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: