جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 مهر 1394     
کشف ۴۰۰ مورد جعل علامت استاندارد

مهر: نیره پیروزبخت ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان قم و نیز افتتاح سالن همایش این اداره کل، اظهار داشت: از مدیران قبلی و تمام کسانی که در این اداره زحمت کشیده و خدمات ارائه دادند و نیز منشأ خیر شدند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تغیر و تحولات در همه ادارات و سازمان‌ها وجود دارد، گفت: اکنون در اداره استاندارد استان قم نوبت به فردی رسیده است تا مدیریت آن را بر عهده بگیرد که سوابق خوبی در حوزه‌های مختلف از خود بر جای گذاشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: مهندس فرزانه سال‌ها در بخش‌های مختلف سازمان ملی استاندارد فعالیت داشته و با تدبیر و درایتی دارد در هر جایی که قرار بگیرد می‌تواند روز به روز گام‌های ارزنده‌ای را رو به جلو بردارد.

وی با بیان اینکه قانون سازمان استاندار در مجلس در کمیسیون ویژه‌ای در حال بررسی است، ادامه داد: این قانون جدید که قرار بود از ماده ۸۵ مجلس استفاده کند و به صورت موقتی به تصویب برسد تا نقایص آن رفع و سپس قطعی شود متأسفانه رأی نیاورد.

پیروزبخت با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در بند ۳۰ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، گفت: باید در برنامه ششم نقشه راه تحول نظام استاندارد یکپارچه و مدیریت کیفیت را داشته باشیم.

وی با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و رویکرد نوین، عنوان کرد: در سال ۹۳ و شش ماهه سال جاری اقدامات بسیار ارزنده‌ای توسط سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است که از آن می‌توان به ۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد تدوین شده اشاره کرد که این در نوبه خود بی‌سابقه بوده است.

بهبود رتبه سازمان ملی استاندارد در سازمان ایزو

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در طول دو سال دولت یازدهم سازمان استاندارد توانسته است از رتبه ۳۱ به ۲۷ در بین ۱۶۳ کشور عضو ایزو ارتقا یابد که باتوجه به تحریم، رتبه قابل توجهی بوده است.

وی از به رسمیت شناخته شدن زبان فارسی در یکی از کمیته‌های فنی ایزو خبر داد و ابراز داشت: چهار استاندارد به زبان فارسی به غیر از زبان انگلیسی و روسی که جزو زبان‌های رسمی به شمار می‌آیند، تدوین شد.

پیروزبخت گفت: برای اولین بار دبیرخانه تدوین استاندارد‌های مواد غذایی و کشاورزی در منطقه خاور نزدیک را در دست گرفته‌ایم.

وی از تقلب برخی سودجویان گلایه کرد و ابراز داشت: حدود ۴۰۰ مورد جعل علامت استاندارد کشف و نزدیک به ۳ هزار مورد پرونده به مراجع قضایی در این زمینه ارسال شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان آنکه بازرسی سازمان ملی استاندارد از سطح بازار در یک سال اخیر شدید‌تر شده است، گفت: در سال ۹۳ بیش از ۳ هزار مورد بازرسی توسط این سازمان صورت گرفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: