جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 مهر 1394     
شهرستانی بوده و هستم

فارس: محمود پاک‌نیت، بازیگر تئاتر، تلویزیون و کشور با بیان اینکه اغلب هنرمندان تئاتر و سینمای کشورمان شهرستانی هستند، اظهار کرد: هنرمندان شهرستان در زمینه های هنری بسیار غنی هستند، اما متاسفانه به لحاظ مسائل اقتصادی برای پیشبرد کارشان خیلی فقیرند.

وی ادامه داد: شهرستانی بوده و هستم. سال‌های سال در شیراز کار تئاتر کرده‌ام و می‌دانم که داشتن یک سالن برای اجرا چقدر سخت است و اهالی هنر شهرستان های کشور چقدر دشواری‌ها و مشکلات دارند. اگر حوزه هنری بتواند هنرمندان جوان شهرستان ها را حمایت کند، به طور حتم بر روی تئاتر ایران تاثیرگذار است و بر روی تولیدات فرهنگی و هنری نیز اثر مثبتی دارد.

پاک‌نیت خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرستانی بعدها به نوعی به سینما و تلویزیون هم می روند و مطمئن باشید به این لحاظ می‌توانیم نیروی انسانی بسیار خوبی جذب کنیم و در سینمای کشورمان غنی باشیم. البته این حمایت باید در حد حرف نباشد، چرا که سال‌های سال تنها گفته شده که می خواهیم از تئاتر شهرستان‌ها حمایت کنیم، اما در عمل اتفاقی رخ نداده است.

این بازیگر تئاتر و سینمای کشور با اشاره به اینکه هنرمندان شهرستان علاقه‌مندند آثارشان را در تهران اجرا کنند، اظهار کرد: اینکه هنرمندان و استعدادهای جوان شهرستانی چنین امکانی داشته باشند خیلی عالی است. من در سال 1370 نمایش «قاب بی‌تصویر» و در سال 1372 نمایش «امشب باید برویم» را در سالن‌های تئاتر شهر به روی صحنه بردم. در آن دوران این اجراها برای من و دیگر عوامل تشویق بسیار عالی و خوبی بود. اما به محض اینکه اجراها تمام می‌شد، تئاتر شهرستان‌ها هم فراموش می‌شد. شهرستانی ها باید بدانند که کسی پشت‌شان است.

وی تصریح کرد: تعداد جمعیت شهرستان‌ها خیلی کمتر از تهران است و به همین سبب مخاطبان کمتری هم به تئاتر روی می آورند. همچنین به دلیل کمبود سالن، تئاتر شهرستان با مشکل مواجه هستیم. یادم هست در دوره ای که در شیراز فعالیت می کردم تنها یک سالن تئاتر در کل شهر داشتیم و هنوز هم چنین مشکلاتی در شهرستان‌ها وجود دارد.

پاک‌نیت با اشاره به اینکه در چند دوره جشنواره‌های مختلف داور تئاتر شهرستان‌ها بوده است، گفت: هنرمندان شهرستانی پر از استعداد و خلاقیت هستند. گاهی آنقدر خلاقیت در آثار هنرمندان شهرستانی وجود دارد که افرادی که از تهران می‌روند برای داوری، می‌مانند که این همه استعداد و خلاقیت از کجا آمده است. این‌ها استعدادهایی هستند که در شهرستان‌ها گم شده‌اند و به آن‌ها به درستی بها داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر حوزه هنری بتواند در زمینه حمایت از هنر نمایش در شهرستان‌ها قدمی جلوتر از ارشاد بردارد خیلی عالی است و می‌تواند موثر باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: