جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
وصیت آقامعلم به دانش آموزان

فارس: شهید سید رحمان علوی در سال 1340 شمسی در روستای قلعه سر چهاردانگه از توابع استان مازندران به دنیا آمد؛ از سنین نوجوانی در جلسات مذهبی و مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فعالانه شرکت می‌کرد؛ اوقات فراغتش را کتاب خواندن، دیدار از خانواده‌های معظم شهدا ، اسراء، مفقودین و جانبازان و گوش دادن به نوارهای درس و سخنرانی خصوصا سخنرانی‌های استاد شهید مرتضی مطهری و تلاوت قرآن و خواندن دعا تشکیل می‌داد.
 
شهید علوی مدت‌ها در نهضت سواد‌آموزی همکاری می‌کرد و در دور افتاده‌ترین روستاها به یاری محرومین و تدریس آنها مشغول بود. در کنکور تربیت معلم شرکت و پذیرفته شد و پس از موفقیت در طی دوره فوق دیپلم مجددا در یکی از روستاهای هزار جریب به نام سوچلما مشغول تدریس شد.
 
وی نزدیک به 2 سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام در 14 اسفند ماه سال 1360 در شلمچه به مقام شامخ شهادت نایل شد.
 
بخشی از وصیت‌نامه شهید:
 
خداوندا تو خود می‌دانی که شهادت یک امر اتفاقی نیست بلکه از روی اعتقاد و ایمان قلبی است و شهادت منتهای مراد عاشقان خداست. خداوندا تو خود می‌دانی که من مرگ در بستر را مردار و مرگ جز شهادت، برایم جانگداز است.
 
خداوندا می‌خواهم به درگاهت و ساحت مقدست پرواز کنم ولی  سنگینی بار گناه و معصیت، قلب و بال‌های مرا شکسته است و پشتم را خمیده کرده و تاب پرواز را از من ربوده و مانع می‌شود.
 
از خواهرانم می‌خواهم که صبر زینبی پیشه کنند و راهم را ادامه دهند و برادران عزیزم، ادامه دهنده راه ما خواهند بود و در برابر هر قطره خون شهید مسئولیت شما سنگین‌تر می‌شود و این را بدانید که این تعهد برای شما از هر قشر دیگر جامعه بیشتر است.
 
و شما ای محصلین و دانش‌آموزان عزیز، باید بدانید چشم امید این ملت مسلمان شمایید، امروز ما بیشتر از هر روز به متخصصین متعهد و مسلمان احتیاج داریم و شما هستید که باید درس‌ها را ادامه داده تا محتاج دیگران نباشیم و اگر در سنگر مدرسه باشید و درس نخوانید خیانت بزرگی به خون شهیدان کرده‌اید و امیدوارم که ادامه دهنده راه شهیدان باشید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: