جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 خرداد 1393     
توصیه‌های دقیقه‌ 90 وزارت بهداشت

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدمهدی گویا، با ابراز نگرانی نسبت به بیماری تب دانگی که در حال حاضر جزو بیماری‌های بومی برزیل محسوب می‌شود، گفت: این بیماری ویروسی است و از طریق گردش پشه به انسان منتقل می‌شود. این بیماری به ویژه در شهر سائوپائولو برزیل شایع است و به صورت بومی وجود دارد.

وی تاکید کرد: از ورزشکاران، مربیان و افرادی که به قصد تماشای بازی‌ها و گردش به برزیل مسافرت می‌کنند انتظار داریم، مراقبت کنند تا در معرض گزش این پشه قرار نگیرند. لازم است مسافران برزیل جهت در امان ماندن از گزش این پشه از لباس‌های آستین بلند استفاده کنند.

گویا همچنین خطاب به مسافران برزیل گفت: لازم است این افراد تا 10 روز پس از بازگشت به کشور در صورت بروز تب، لرز و دیگرعلائم حتما به مراکز بهداشتی - درمانی مراجعه و اعلام کنند که از مسافرت برزیل بازگشته‌اند. وزارت بهداشت نیز بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی گفت: تب دانگی بیماری است که معمولا خفیف بوده و با علائمی شبیه سرماخوردگی، تب، سرفه، گلودرد و به ویژه استخوان درد خود را نشان می‌دهد. اما این بیماری گاه می‌تواند شدید شده و حتی با خونریزی از دستگاه‌های مختلف بدن همراه باشد. به همین دلیل باید دقت لازم در این زمینه صورت گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تب دانگی نه واکسن دارد نه درمان قطعی؛ اما مراقبت دقیق از این بیماری در بهبود آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای وزارت بهداشت مهم‌ترین مسئله در زمینه سلامت مسافران برزیل همین بیماری تب دانگی است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: بسته‌های اطلاع رسانی در مورد مراقبت‌های بهداشتی نیز با هماهنگی وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان تهیه شده و در اختیار ورزشکاران و سایر مسافران جام جهانی قرار داده شده است



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: