جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
برنامه ای برای افزایش تعرفه واردات خودرو در دستور کار نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز مجلس به دنبال آن نیست که با افزایش تعرفه ، قیمت خودروهای داخلی را حفظ کند بلکه معتقدیم باید عرضه و تقاضا و ایجاد رقابت ، بازار خودروهای داخلی را تنظیم نماید.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : بر اساس قانون ارتقای کیفی خودروها که در سال 90 مصوب گردید تعرفه واردات خودرو باید سالیانه درصدی کاهش یابد بنابراین این که مطرح می شود که باید تعرفه واردات خودرو افزایش یابد پیشنهادی است که خلاف مصوبه قانونی است.

وی هر گونه افزایش تعرفه واردات خودرو را غیر معقول دانست و اظهار داشت :  افزایش تعرفه واردات خودرو در شرایط کنونی هیچ گونه توجیه منطقی ندارد اما اینکه دولت تشخیص داده فعلا تعرفه واردات کاهش بیشتری نداشته باشد این مساله دلیل بر این نیست که تعرفه واردات خودرو افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو به اختیار دولت گذاشته شد ، افزود : برای اینکه صنعت خودرو رقابت پذیر شود بنا داریم تا تعرفه واردات خودرو کاهش یابد و اصلا برنامه ای مبنی بر افزایش تعرفه در دستور کار نیست.

وی با اشاره به کاهش حداقل سالیانه 5 درصدی تعرفه واردات خودرو ، یاد آورشد : البته دولت می تواند این رقم کاهش تعرفه را تغییر داده و کم و زیاد نماید، اما بر اساس قانون ارتقای کیفیت ، سالیانه باید حداقل 5 درصد تعرفه واردات خودرو کاهش یابد .

نماینده شهریار در خانه ملت تصریح کرد : برای مقابله با سیر واردات خودرو، باید کیفیت و تنوع تولیدات داخلی افزایش یابد.

گروسی تاکید کرد : هر چند ارتقای کیفیت و تنوع بخشی به سرعت صورت نخواهد گرفت اما خودروسازان باید حداقل هر چند سال یکبار فیس و مدل جدیدی از خودرو را به بازار عرضه  نمایند.

وی در ادامه با توجه به اختصاص 200 میلیارد تومان از محل یارانه تولید به بخش صنعت کشور اظهار داشت : این رقم هر چند کمک بسیار اندکی به بخش های صنعتی و خودروسازان است اما به نظر می رسد در شرایط کنونی برای کمک به رفع مشکل نقدینگی خودروسازان و رونق بازار باید مصرف کنندگان حمایت شوند و تسهیلات و وام های  کم بهره و یا بدون بهره برای کمک به توان اقتصادی متقاضیان اختصاص یابد.

وی گفت : قطعا ارائه تسهیلات خرید به مصرف کنندگان به نوعی کمک موثری به تولید و خودروسازان خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: